Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
GIERMASZ-Program z 22.01.22
Blisko 70 miliardów dolarów... największe przejecie w branży... Oczywiście, że komentujemy informację o inwestycji Microsoftu, który poszedł na bogate zakupy i do koszyka wrzucił Activision Blizzard. To było doprawdy wielkie BUM! w świecie elektronicznej rozrywki. Który to świat dopiero przygotowuje się do tegorocznych premier. Więc Michał Król postanowił sprawdzić produkcję z końcówki roku ubiegłego - The Gunk jest zaskakująco sympatycznym, relaksującym tytułem niezależnym. A Łukasz Rabikowski skorzystał z okazji, aby zdjąć z kupki wstydu Motorsport Manager - i absolutnie tego nie żałuje. Polecamy także dwa stałe kąciki: co dzieje się w świecie nowych technologii sprawdził nasz ekspert Radek Lis. A Michał Król niezmiennie trzyma rękę na pulsie i opowiada o tym, jak radzą sobie polscy twórcy. Na koniec jeszcze Stare, ale jare Arcanum: Przypowieść o maszynach i magyi.
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1000. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
The Gunk
The Gunk
Są takie gry, co do których nie mam żadnych oczekiwań, zero, które uruchamiam prawie że przypadkiem, zgodnie z zasadą nie skończyłem masy gier, więc odpalę kolejną nową, a potem okazuje się, że to jest całkiem udany tytuł. Co prawda bez fajerwerków, genialnej historii, odkrywczych mechanik i charakternych bohaterów, ale gra się fajnie. I taki jest właśnie The Gunk, który w grudniu trafił do abonamentowej usługi Xbox Game Pass.

Abonament Xbox Game Pass opłacamy ze środków własnych.
Motorsport Manager
Motorsport Manager
Przeraźliwy ryk wartych miliony dolarów silników. Zapach spalonej benzyny i czarny, gęsty dym spod kół. Formuła 1, czyli najszybsze, najbardziej widowiskowe i najdroższe wyścigi na całym globie, rozpalają wyobraźnię setek milionów fanów na całym świecie, a najlepsi kierowcy to dziś niemal gladiatorzy naszych czasów. Muszę przyznać, że sam od wielu lat daje się ponieść tym emocjom, śledząc każdy ruch superszybkich bolidów na torach rozmieszczonych niemal na wszystkich kontynentach. I zapewne tak jak i wielu z Was tak i mi nie raz przyszła do głowy myśl, jakby to było chociaż przez chwilę mieć wpływ na tak potężne przedsięwzięcie jakim jest prowadzenie własnego zespołu, w tym pachnącym wysokooktanową etyliną świecie.

Grę do recenzji kupiliśmy ze środków własnych
Chorus
Chorus
Czy studio tworzące gry mobilne i porty na Switcha może zrobić samodzielnie dużą i świetną grę? Niemiecy z Fishlabs udowodnili, że nie straszne im kosmiczne podboje. Po Chorus nie spodziewałem się niczego, dosłownie i w sumie zagrałem, bo nic innego do recenzji nie było. I dziękuje losowi za to, bo ta kosmiczna strzelanka TPP okazała się jedną z najlepszych gier ubiegłego roku. Jednym z młodzieżowych słów roku w Polsce jest "naura", czyli rozwinięcie znanego od dawien dawna "nara", będącego skrótem od "na razie". A co to ma wspólnego z grą? Ano to, że główna bohaterka ma imię Nara, więc wiele dialogów w Chorus zyskuje drugie, humorystyczne dno, którego twórcy przewidzieć nie mogli. W końcu część dyskusji kończy się słowem Nara, więc bardziej młodzieżowo być nie mogło. Ale wróćmy do tej znakomitej gry.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland
Disco Elysium: The Final Cut
Disco Elysium: The Final Cut
[Od redakcji: W cyfrowych sklepach wersja konsolowa jest dostępna od wiosny 2021. Ale właśnie teraz pojawiła się wersja pudełkowa. I co najważniejsze: dzięki staraniom wydawcy gra została spolszczona]

Przecież doskonale wiedziałem czego mogę się spodziewać... Gra zebrała znakomite recenzje, była niezmiernie chwalona za warstwę literacką, grafika może nie była super-nowoczesna, ale z klasycznym rzutem izometrycznym wyglądała niezwykle sugestywnie. Wszystko wiedziałem, z relacji wynikało też, że rozgrywka wciąga i puścić nie chce. Ale wiedzieć - a doświadczyć... O Disco Elysium można czytać, można oglądać obrazki a jednak nic nie zastąpi przeżywania tej dekadenckiej przygody na własnej skórze. Gra jest, po prostu, znakomita. Ale w tej recenzji wypada przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, jak działa technicznie na konsoli. I jak udał się polski przekład bardzo literackiego pierwowzoru.

Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy wersji pudełkowej firmy Koch Media Poland.