Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz
Szukasz recenzji konkretnej gry? Mamy ich PONAD 1000. Dlatego polecamy nasz Spis Recenzji, gdzie szybko i łatwo znajdziesz interesujący Cię tekst i dźwięk. W nawiasie kwadratowym przy tytule informujemy, na jakiej platformie testowaliśmy grę.
Tales of Arise
Tales of Arise
Tak. To się może udać - myślałem oglądając na ekranie najnowszą odsłonę długaśnej serii. Nie będę jakoś szczególnie oryginalny w tej recenzji - czy może felietonie, w którym więcej przemyśleń, niż wypisywania plusów i minusów? Nie pierwszy raz ogrywam tytuł z gatunku jRPG. I nie pierwszy raz wypada napisać, że fani nie powinni się nawet zastanawiać nad kupnem Tales of Arise. Oczywiście można dyskutować w gronie ludzi bywałych nad niuansami, czy to samej fabuły, relacji między postaciami, bądź też szczegółami dotyczącymi mechaniki. I - wracając do pierwszej myśli z tego akapitu - to się może udać, Tales of Arise może być jednym z tych tytułów, który przekona nowych graczy do gatunku jRPG.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
WarioWare: Get It Together!
WarioWare: Get It Together!
Wyobraźcie sobie prostą w wykonaniu, zasadach i sterowaniu grę, gdzie liczy się szybkość i precyzja. Takich produkcji powstało wiele, ale nic nie dorówna serii WarioWare, która absurdalnym humorem i zaskakującymi zadaniami przebija praktycznie wszystko. Nie wierzycie? To co powiecie na konkurencje w pozbywaniu się włosów spod pachy, wyciskaniu pasty do zębów, zatykaniu bohaterem nosa, czy spuszczaniu wody w wannie? Oto WarioWare: Get it Together! w pigułce, czyli najnowsza odsłona zwariowanych mini gier, tak uwielbianych przez fanów Nintendo.

Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę firmy Conquest entertainment a.s.
Pathfinder: Wrath of the Righteous
Pathfinder: Wrath of the Righteous
Pożoga, plugastwo, otchłań… Z mrocznych czeluści fantastycznego świata na ziemię wypełzło parszywe zło. Przez ponad sto lat ludzkość dzielnie broniła swojego domu, swojej ukochanej krainy. Wszystko to jednak spełzło na niczym… Demony okazały się być silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Cały znany nam świat stanął na skraju zagłady, a my ostatni raz będziemy mieli szansę na to, by jeszcze odwrócić karty tragicznego losu. Jeszcze nie wszystko jest stracone, jeszcze tli się nadzieja. Ta nadzieja to my! Właśnie taka, przyprawiająca o ciarki historia, czeka na nas w grze Pathfinder: Wrath of the Righteous od Owlcat Games, która ostatnio trafiła w moje ręce. Dziś postaram się Was przekonać, dlaczego najnowszy Pathfinder to pozycja obowiązkowa dla wszystkich fanów dobrego, klasycznego RPG w klimatach fantasy… a będzie o czym opowiadać!

Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu GOG.com
Rustler
Rustler
Rzucanie łajnem, strzelanie krową z trebusza, oranie pola, płaskoziemcy, wyścigi konne i Federalne Biuro Inkwizycji. Rustler od polskiego studia Jutsu Games na pecetach ma podtytuł Grand Theft Horse, co jest wprost nawiązaniem do słynnej serii od Rockstara. A raczej z pierwszymi odsłonami, gdzie postać było widać z lotu ptaka, a świat oferował wiele różnych atrakcji. I tak jest i w rodzimej grze, tylko tu mamy średniowiecze, a największym atutem jest bezkompromisowy humor w zabójczych dawkach.

Grę do recenzji dostaliśmy od agencji PR Outreach.
Bus Simulator 2021
Bus Simulator 2021
Można być fanem strategii i grać tylko w gry z tego gatunku, niektórzy z kolei wybierają strzelanki, inni platformówki albo RPG. Są też tacy, którzy są miłośnikami komunikacji miejskiej. I dla takich osób jest właśnie Bus Simulator - z dopiskiem 21. I ja takie jasne i proste sytuacje szanuję, kiedy gry nie udają, że są czymś innym i dla kogokolwiek innego. Lubisz rycerzy? Grasz w Chivalry albo For Honor, choć możesz w te gry zagrać także, jak lubisz pograć po prostu w gry akcji. Lubisz samochodówki? Ogarniasz sobie jakieś wyścigi. Latasz? Flight Simulator. Twoją pasją są rozkłady jazdy, zapewnianie ludziom ciągłości transportu, dbanie o ich komfort, a za punkt honoru stawiasz sobie punktualność? Grasz właśnie w takie gry jak Bus Simulator 21. Pozostali raczej powinni sobie darować.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Dice Legacy
Dice Legacy
Dzisiaj będzie dość nietypowo, bo pomimo że do gry będą nam potrzebne kości, to jednak nie będziemy w ogóle zajmować się klasycznymi planszówkami. Dice Legacy, bo o tej grze będzie dziś mowa, zabierze nas w daleki, nieco mistyczny świat, w którym to nasze główne zadanie opierać się będzie na przetrwaniu. I to dosłownie, bo wcielamy się tu w zarządcę małej społeczności, która mozolnie próbuje rozbudować swoją niewielką początkowo mieścinę, na niegościnnych i tajemniczych terenach fantastycznego świata. Co ciekawe, los małego królestwa nie do końca zależy tylko i wyłącznie od nas, bo o jego przeznaczeniu decydują tu rzuty kośćmi. Nasza przyszłość w Dice Legacy leży w rękach losu a jak wiadomo, ten potrafi być naprawdę przewrotny.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Koch Media Poland.
Psychonauts 2
Psychonauts 2
Żartując nieco, na wstępie zamierzam przyznać sobie "+10" do "doświadczenia". Bo, chociaż nie na premierę, skuszony opowieściami o "niedocenionej perełce", kilka lat temu włączyłem pierwszą część Psychonauts. Bawiłem się doskonale. Żałuję trochę, że zabrakło czasu, aby sobie tę grę odświeżyć przed premierą "dwójki". I nie chodzi tu nawet o przypomnienie fabuły, a czystą frajdę z obserwowania wydarzeń na ekranie. Jeżeli macie taką możliwość, sprawdźcie najpierw "jedynkę" - żeby w Psychonauts 2 przeżyć jeszcze więcej, w doprawdy doskonałej kontynuacji. Która naturalnie broni się sama z siebie, tyle, że będziecie mieli jeszcze więcej frajdy.

Grę do recenzji dostaliśmy w ramach płatnego abonamentu Xbox Game Pass.
Twelve Minutes
Twelve Minutes
Wyobraź sobie, że tkwisz w pętli czasowej i każdy dzień wygląda prawie tak samo. I to w takiej nie z genialnej komedii "Dzień Świstaka", a bardziej filmu sci-fi "Na skraju jutra", gdzie śmierć pojawia się co chwilę. Za każdym razem kończy się to źle, ale po otwarciu oczu wszystko zaczyna się od nowa. Szukasz rozwiązania, ale ono nie przychodzi i po raz setny przeżywasz prawie to samo. I właśnie pętla czasowa jest główną atrakcją gry Twelve Minutes od Luisa Antonio. Produkcji rewelacyjnej, choć mającej swoje ograniczenia.

Grę do recenzji dostaliśmy w ramach płatnego abonamentu Xbox Game Pass.
Humankind
Humankind
Niczym nieograniczona władza, podboje, ogromne krucjaty, ale też srogie porażki i nieraz walka o przetrwanie. To życie, jak i sama historia piszą najlepsze i najbardziej zaskakujące scenariusze. Scenariusze, w których to całe potężne cywilizacje potrafiły od tak zniknąć z mapy świata. Początkowo niemal bezbronne nacje, powoli przeradzały się w prawdziwe, światowe potęgi, by z biegiem czasu utracić swoją siłę oraz rozległe wpływy i nagle, od tak po prostu, zniknąć z mapy globu. Cykl życia wydaje się być nieubłagany, a my zdajemy się tu być jedynie aktorem odgrywającym swoją małą rolę na deskach globalnego teatru.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
1234567