Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Giermasz » AUDYCJE GIERMASZU
Giermasz #464
Giermasz #464
GIERMASZ-Program z 18.09.21
Dwie gry RPG mamy w tym Giermaszu przetestowane. To także dwie szkoły tworzenia takich produkcji. Z jednej strony, jak zawsze w serii, fantazyjnie wykreowany świat w japońskim Tales of Arise. Fan gatunku Andrzej Kutys ocenia, że ta naprawdę ładna i dopracowana produkcja może trafić także do nowych graczy. Z drugiej strony, klasyczny widok izometryczny, odwołania do najlepszych wzorców tworzenia gier fabularnych w wersji zachodniej - Łukasz Rabikowski bardzo dobrze bawił się w lochach Pathfinder: Wrath of the Righteous. Studio Giermaszu odwiedził także nasz ekspert Radek Lis, rozmawiamy o nowościach technologicznych, Ponieważ Michał Król nieco niedysponowany - choć zdążył świetnie się bawić WarioWare: Get It Together! - bez kącika polskiego. Ale sukces Gas Station Simulator odnotowujemy (pewnie będzie okazja jeszcze o tym porozmawiać). Zadumaliśmy się także na moment, bo odszedł sir Clive Sinclair, twórca kultowego ZX Spectrum miał 81 lat - zajrzyjcie do działu Stare, ale jare, niejedną grę na tę wspaniałą maszynę przypominaliśmy.
Giermasz #463
Giermasz #463
GIERMASZ-Program z 11.09.21
Reklamowana jako "średniowieczne GTA" polska gra Rustler w ocenie Michała Króla spełnia swoje zadanie. Oczywiście nie jest to największa produkcja, ale daje wiele frajdy jeżeli "załapiecie" jej generalnie dosyć przaśny humor. Jarek Gowin tymczasem wcielił się w rolę kierowcy komunikacji miejskiej. Jeżeli jesteście fanami, to Bus Simulator 21 jak najbardziej można polecić - w innym przypadku niekoniecznie. I jeszcze strategiczno-turowo-losowe Dice Legacy. Zdaniem naszego redakcyjnego kolegi Łukasza Rabikowskiego, trochę jednak zabrakło w rozgrywce, aby w pełni cieszyć się z kilku niezłych pomysłów na mechanikę tej zabawy. W tym programie polecamy też powrót naszego eksperta, Radek Lis jak zawsze sprawdził, co dzieje się w świecie nowych technologii. Nie zabrakło także kącika Gramy po polsku, Michał Król jest w temacie polskich gier. I dyskutuje z Andrzejem Kutysem o nowościach, jakie pokazało Sony. Tylko daty premier jakieś takie nieco odległe...
Giermasz #462
Giermasz #462
GIERMASZ-Program z 04.09.21
Aż trzy produkcje recenzowane w tym Giermaszu mają oceny na najwyższym poziomie. Tak, zdecydowaliśmy się powrócić do not liczbowych, w skali 1 do 10. Zaczynamy od znakomitej trójwymiarowej platformówki Psychonauts 2. Andrzej Kutys, fan "jedynki", podkreśla, że dostajemy produkcję bardzo dopracowaną. Podobnie Michał Król również bardzo sobie ceni przygodówkę Twelve Minutes. Tylko 12 minut, ale w pętli czasowej i z mordercą za drzwiami... Nasz redakcyjny strateg Łukasz Rabikowski świetnie bawił się z Humankind. Inspiracje serią o cywilizacji są tu bardzo widoczne, ale co z tego, skoro od gry nie mógł się oderwać. Bartek Czetowicz odpalił produkcję, niczym ze starych automatów. I jeżeli nie oczekujecie symulacji, to zręcznościowe Big Rumble Boxing: Creed Champions swoje zadanie spełnia. I jeszcze klasyk - Michał Król postanowił odpowiedzieć na pytanie, czy Quake Remastered to dobry pomysł? Jego zdaniem, jak najbardziej.
Giermasz #461
Giermasz #461
GIERMASZ-Program z 28.08.21
Ciekawe, że w każdej z recenzji w tym Giermaszu wspominamy o interesującej opowieści. Zdaniem Łukasza Rabikowskiego, fabuła oraz ciekawa mechanika są najmocniejszymi punktami King's Bounty II. To połączenie RPG i turowo-strategicznej walki. Michał Król wręcz zachwyca się historią - i jak ona jest przedstawiona - w wydawałoby się, ot, zwykłej zręcznościowej grze o golfie. A tu niespodzianka, bo Golf Club: Wasteland jest czymś zdecydowanie większym, niż by się mogło wydawać. Fabuła jest też absolutną podstawą w gatunku symulatorów chodzenia. Andrzej Kutys docenia twórców Road 96, jedynie zastanawia się, czy to nie jest produkcja przede wszystkim dla nastoletniego odbiorcy. Polecamy też tradycyjnie nasz kącik technologiczny, Radek Lis sprawdził, co dzieje się w tej dynamicznie się rozwijającej się branży. Michał Król sprawdził też, co dzieje się u polskich twórców - część z nich pokazuje swoje gry na właśnie trwających, wirtualnych targach Gamescom.
1234