Dwie premiery recenzujemy w tym wydaniu programu. Jarek Gowin miał już wcześniej okazję testować poprzednie gry studia, które stworzyło
Atlas Fallen. W opinii naszego redakcyjnego kolegi, jest to produkcja z niewykorzystanym potencjałem. Z kolei Andrzej Kutys (znowu metroidvania się trafiła), bardzo poleca Blasphemous 2. Świetny pixel art, wymagająca acz satysfakcjonująca rozgrywka wynagradza czas i zaangażowanie, jakie trzeba poświęcić na przejście tej produkcji. I jeszcze port Red Dead Redemption, który właśnie zadebiutował na PlayStation 4/5 i Nintendo Switch. A co z Xbox-em, czy warto inwestować w grę sprzed ponad 10 lat? I jak to jest z polską wersją językową? Andrzej Kutys przetestował i o zamieszaniu z tym wydaniem opowiada. W tym programie posłuchacie też przygotowanego przez Andrzeja Kutysa przeglądu aktualności branży gier wideo. Michał Król zaprasza też do kącika Gramy po polsku.
Z nowymi siłami wracamy po urlopach i zapraszamy na kolejne wydanie Giermaszu! Zresztą, po już potężnych premierach roku 2023, kolejne miesiące zapowiadają się bardzo bogato, więc zapas energii na ogrywanie tych wszystkich nowości przyda się wszystkim graczom. A my dzisiaj lecimy z metroidvanią dla młodszych: fan gatunku Andrzej Kutys dobrze się bawił Disney Illusion Island, choć ostrzega, że wytrawny gracz może ten tytuł traktować jako przystawkę a nie główne danie. Z kolei Michał Król po raz kolejny (bo testował też "jedynkę") świetnie się bawił zwariowanym "symulatorem" (duży cudzysłów!) przeprowadzek Moving Out 2. Salwy śmiechu macie gwarantowane. I jeszcze odrobina nostalgii w nieco odświeżonym - i wciąż wyglądającym jak ponad dwie dekady temu - Quake II Remastered. Jarek Gowin nie narzeka jednakowoż. Poza tym w Giermaszu polecamy przygotowany przez Andrzeja Kutysa przegląd aktualności branży.
Dwie bardzo różne produkcje testujemy w tym programie. Z jednej strony tytuł, który przygotowało kultowe już studio, które swoje "soulsy" sprzedaje w milionowych nakładach - więc można założyć, że budżetu na
Armored Core VI: Fires of Rubicon nie brakło. A że nie była to źle zainwestowana kasa, podkreśla Jarek Gowin, zachwycony walkami mechów, wielkich robotów na ekranie. Z drugiej strony tytuł przygotowany przez nieco ponad 30 osób, raptem drugi w historii niezależnego studia z Kanady. I inspirowane klasykami jRPG zachwyciło już mnóstwo graczy, świetnie jak na "indyka" się sprzedaje - także Andrzej Kutys bardzo poleca "nowoczesne piksele" w grze Sea of Stars. Także Andrzej Kutys przygotował przegląd aktualności branży gier wideo. W tym programie przypominamy także Stary, ale jary Wipeout.
Zobacz także
2024-10-21, godz. 18:25
Dragon Ball: Sparking! ZERO [PlayStation 5]
Choć fani Dragon Balla ostatnio nie mają powodów do narzekań, mam na myśli liczbę tytułów ze smoczymi kulami, w które mieliśmy okazję zagrać, to zdaje się, że na coś takiego czekali już od dawna. Dragon Ball: Sparking! ZERO…
» więcej
2024-10-21, godz. 18:21
Dragon Ball: Sparking! ZERO [PlayStation 5]
Choć fani Dragon Balla ostatnio nie mają powodów do narzekań, mam na myśli liczbę tytułów ze smoczymi kulami, w które mieliśmy okazję zagrać, to zdaje się, że na coś takiego czekali już od dawna. Dragon Ball: Sparking! ZERO…
» więcej
2024-10-21, godz. 18:16
Caravan Sandwitch [PlayStation 5]
Lubię gry z otwartym światem, ale nie wszystkie. Wielkich molochów na setki godzin unikam, więc gdy trafiłem na Caravan Sandwitch, tytuł od razu wzbudził moje zainteresowanie. Bez olbrzymiej mapy, bez walki, za to z cudowną klimatyczną…
» więcej
2024-10-21, godz. 18:11
Caravan Sandwitch [PlayStation 5]
Lubię gry z otwartym światem, ale nie wszystkie. Wielkich molochów na setki godzin unikam, więc gdy trafiłem na Caravan Sandwitch, tytuł od razu wzbudził moje zainteresowanie. Bez olbrzymiej mapy, bez walki, za to z cudowną klimatyczną…
» więcej
2024-10-19, godz. 07:00
Ship Graveyard Simulator 2 [PlayStation 5]
Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować…
» więcej
2024-10-19, godz. 07:00
Ship Graveyard Simulator 2 [PlayStation 5]
Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować…
» więcej
2024-10-19, godz. 07:00
Ship Graveyard Simulator 2 [PlayStation 5]
Są gry, w których celem jest szybkość, liczba punktów, pokonywanie przeciwników czy przemierzenie określonej trasy. Nie wszędzie jednak trzeba szukać znajdźki czy bić się ze złolami. Czasem po prostu można na spokojnie rozmontować…
» więcej
2024-10-19, godz. 07:00
Silent Hill 2 (remake) [PlayStation 5]
Milion kopii w tydzień od premiery. Tak właśnie sprzedaje się remake Silent Hill 2. Czy to dziwne? W żadnym wypadku. Sądzę, że magia tej serii jest tak duża, że nawet gdyby ta produkcja była nieudana, wyniki sprzedaży byłyby satysfakcjonujące…
» więcej
2024-10-19, godz. 07:00
Silent Hill 2 (remake) [PlayStation 5]
Milion kopii w tydzień od premiery. Tak właśnie sprzedaje się remake Silent Hill 2. Czy to dziwne? W żadnym wypadku. Sądzę, że magia tej serii jest tak duża, że nawet gdyby ta produkcja była nieudana, wyniki sprzedaży byłyby satysfakcjonujące…
» więcej
2024-10-19, godz. 07:00
Neva [PlayStation 5]
Hiszpańskie studio Nomada Games przedstawiło się światu wyjątkowo artystyczną grą-przeżyciem Gris. Tytuł zebrał świetne recenzje, choć bądźmy szczerzy, mało było tam gry w grze. Recenzowana przeze mnie Neva - ich drugie dzieło…
» więcej