Szef szczecińskiej PO w rocznicę stanu wojennego pytany o pułkownika Adama Mazgułę, jedną z twarzy "totalnej opozycji" odpowiada: Nie złożyłbym z nim kwiatów - stwierdził w środę w "Rozmowach pod krawatem" Olgierd Geblewicz.
- 13 grudnia zawsze źle się kojarzy i myślę, że tu nie ma co za wiele celebrować, natomiast warto pamiętać o tych wszystkich, którzy wtedy zostali internowani, którzy wtedy mieli czelność mówić to, co się władzy nie podobało - mówił marszałek województwa i szef Platformy w Szczecinie.
Czyli chyba pułkownik Mazguła nie miał racji mówiąc tu dokładnie cytuje, że w czasie stanu wojennego zachowano jakąś kulturę? Koniec cytatu - pytał prowadzący rozmowę Przemysław Szymańczyk.
Też mi się tak wydaje i mam tu analogiczne odczucia - odpowiedział Geblewicz. - Nie jestem i na pewno nie będę obrońcą stanu wojennego, chociaż też trudno, żebym robił z siebie weterana.
Rozumiem, że z pułkownikiem Mazgułą nie składałby pan kwiatów pod pomnikiem Ofiar Grudnia albo stanu wojennego? - pytał prowadzący.
Nie zgadzam się co do jego oceny - odpowiedział Geblewicz.
Jeżeli w kontekście Mazguły mówić o ustawie dezubekizacyjnej, to "bardzo wielu porządnych ludzi zostało nią dotkniętych - kontynuował szef Platformy Obywatelskiej w Szczecinie.
Czyli chyba pułkownik Mazguła nie miał racji mówiąc tu dokładnie cytuje, że w czasie stanu wojennego zachowano jakąś kulturę? Koniec cytatu - pytał prowadzący rozmowę Przemysław Szymańczyk.
Też mi się tak wydaje i mam tu analogiczne odczucia - odpowiedział Geblewicz. - Nie jestem i na pewno nie będę obrońcą stanu wojennego, chociaż też trudno, żebym robił z siebie weterana.
Rozumiem, że z pułkownikiem Mazgułą nie składałby pan kwiatów pod pomnikiem Ofiar Grudnia albo stanu wojennego? - pytał prowadzący.
Nie zgadzam się co do jego oceny - odpowiedział Geblewicz.
Jeżeli w kontekście Mazguły mówić o ustawie dezubekizacyjnej, to "bardzo wielu porządnych ludzi zostało nią dotkniętych - kontynuował szef Platformy Obywatelskiej w Szczecinie.
Zobacz także
2020-05-25, godz. 10:14
Prof. Domański: kryteria moralności w polityce nie znajdują zastosowania
Wszystko co jest w polityce skuteczne, jest racjonalne, a kryteria moralności, prawdy i fałszu nie znajdują tu zastosowania - mówił w "Rozmowie pod krawatem" socjolog, profesor Henryk Domański.
» więcej
2020-05-22, godz. 10:06
Profesor Tarczyński ma pomysł na przyciągnięcie studentów
Ściągnąć studenta na uczelnie - to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawia sobie profesor Waldemar Tarczyński.
» więcej
2020-05-21, godz. 10:00
Koronawirus, a prowadzenie kampanii wyborczej
Potrzebna nowa strategia sztabu wyborczego prezydenta Andrzeja Dudy - przyznał w "Rozmowie pod krawatem" poseł Prawa i Sprawiedliwości, Artur Szałabawka.
» więcej
2020-05-21, godz. 09:16
Poseł PiS: "Nitras w czasie swoich wypowiedzi bardzo pluje"
Przynosi wstyd Szczecinowi, ja się do niego nie zbliżam, bo gdy mówi, to pluje - mówił w "Rozmowie pod krawatem" poseł PiS Artur Szałabawka, komentując zachowanie posła PO Sławomira Nitrasa.
» więcej
2020-05-20, godz. 10:50
Koordynator Konfederacji: "część opozycji z KO oderwała się od rzeczywistości"
Koalicja Obywatelska "oderwała się od rzeczywistości i lewituje", a przez problemy z kandydatem "wymyśla głupoty" - tak koordynator Konfederacji w naszym regionie Marcin Bedka komentował najnowsze propozycje KO w sprawie wyborów.
» więcej
2020-05-20, godz. 09:18
Bedka: jeżeli Tanajno dopuścił się nieprawidłowości, to państwo powinno go rozliczyć
Jeżeli pan Tanajno dopuścił się nieprawidłowości, to niech go polskie państwo rozliczy - mówił w "Rozmowie pod krawatem" koordynator Konfederacji w zachodniopomorskim Marcin Bedka, pytany o przeszłość i niezapłacone podatki tego…
» więcej
2020-05-19, godz. 10:09
"Rozmowa pod krawatem" - Niemcy i ich podwójne standardy
W Unii Europejskiej Niemcom wolno więcej niż innym, a przecież prawo powinno być równe dla wszystkich - mówił w "Rozmowie pod krawatem" europoseł Prawa i Sprawiedliwości, Ryszard Czarnecki.
» więcej
2020-05-19, godz. 09:25
Europoseł PiS po wypowiedzi Trzaskowskiego: Mają poczucie, że to błąd i po ludzku nieładne
Mają poczucie, że zrobili błąd i teraz próbują udawać szacunek do innych - tak europoseł Prawa i Sprawiedliwości Ryszard Czarnecki komentował głośną wypowiedź Rafała Trzaskowskiego w sprawie ulicy Lecha Kaczyńskiego w stol…
» więcej
2020-05-18, godz. 10:29
Senator PO o pracach nad ordynacją: Będziemy procedować tak długo, jak będzie to potrzebne
Senator PO o pracach w Senacie w sprawie ordynacji: Rząd powinien wprowadzić stan klęski żywiołowej, wtedy nie mielibyśmy, "problemu z wyborami" - stwierdziła Magdalena Kochan w "Rozmowach pod krawatem".
» więcej
2020-05-14, godz. 09:07
Poseł PiS o kandydatce na prezydenta z KO: Po ludzku mnie jej jest zupełnie szkoda
Jak chcą wygrać wybory, skoro cały czas krytykują własnego kandydata? - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Suski z Prawa i Sprawiedliwości.
» więcej
2020-05-13, godz. 13:26
Zastępca prezydenta Szczecina zagłosuje tradycyjnie. Tłumaczy dlaczego
Zagłosuje w lokalu wyborczym, bo jak tłumaczy "z jego korespondencji rzeczy wypływają do dziennikarzy" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera.
» więcej
2020-05-13, godz. 11:39
Jak gospodarka Szczecina przechodzi przez epidemię? Wiceprezydent odpowiada
Gospodarcza sytuacja miasta w dobie pandemii "nie jest najgorsza" - mówił w "Rozmowach pod krawatem" odpowiedzialny za inwestycję zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera.
» więcej
2020-05-12, godz. 10:43
Miller: "każdy, kto miota groźby karalne powinien być potraktowany z całą surowością"
Chwali interwencję wymiaru sprawiedliwości i mówi o niedopuszczalnym brutalizowaniu języka polityki - europoseł Leszek Miller komentował w "Rozmowie pod krawatem" sprawę byłego działacza Nowoczesnej, który w portalu społecznościowym…
» więcej
2020-05-12, godz. 09:10
Europoseł KO: Jarosław Gowin stracił bardzo znamienną okazję
"Gowin okazał się Gowinem, stracił swoją okazję" - stwierdził w "Rozmowie pod krawatem" były premier, obecny europoseł Koalicji Europejskiej Leszek Miller.
» więcej
2020-05-11, godz. 12:21
Polska chce odpowiedniego upamiętnienia ofiar obozu Mauthausen-Gusen
Rozmawialiśmy już z Austriakami o właściwym upamiętnianiu ofiar obozu koncentracyjnego Mauthausen-Gusen - mówił w "Rozmowie pod krawatem" minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak.
» więcej