Nawet 200 tysięcy kontenerów rocznie będzie mógł w przyszłości przeładowywać nowy terminal, który powstał w Porcie Handlowym w Świnoujściu. Na razie portowa spółka uruchomiła jedną suwnicę, którą kupiła w Hamburgu. To pierwszy etap inwestycji. Kosztował kilkanaście mln zł.
Obecnie kontenery do Świnoujścia przywozi jeden armator. W miarę zwiększania się liczby przeładunków, terminal ma być rozbudowywany.
- To będzie terminal z prawdziwego zdarzenia. Docelowo będzie mógł obsłużyć 200 tysięcy średniej wielkości kontenerów - mówi Marek Kowalewski, prezes spółki Port Handlowy Świnoujście.
Ryszard Warzocha, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście uważa, że dzięki otwarciu terminalu kontenerowego świnoujski port staje się bardziej uniwersalny. - Fakt, że PHŚ ewoluuje z portu masowego w kierunku portu uniwersalnego i otwiera drugą odnogę biznesu, to fantastyczna wiadomość dla nas wszystkich.
Zaletą nowego terminalu kontenerowego jest to, że będzie mógł przyjmować większe statki niż ten w Szczecinie, czyli o zanurzeniu do 13 metrów.
Kolejny etap inwestycji w porcie, czyli m.in. przedłużenie Nabrzeża Hutników oraz postawienie kolejnej suwnicy, zależy od liczby kontenerów, które będą trafiać do Świnoujścia.
Port Handlowy Świnoujście należy do spółki giełdowej OT Logistics.
- To będzie terminal z prawdziwego zdarzenia. Docelowo będzie mógł obsłużyć 200 tysięcy średniej wielkości kontenerów - mówi Marek Kowalewski, prezes spółki Port Handlowy Świnoujście.
Ryszard Warzocha, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście uważa, że dzięki otwarciu terminalu kontenerowego świnoujski port staje się bardziej uniwersalny. - Fakt, że PHŚ ewoluuje z portu masowego w kierunku portu uniwersalnego i otwiera drugą odnogę biznesu, to fantastyczna wiadomość dla nas wszystkich.
Zaletą nowego terminalu kontenerowego jest to, że będzie mógł przyjmować większe statki niż ten w Szczecinie, czyli o zanurzeniu do 13 metrów.
Kolejny etap inwestycji w porcie, czyli m.in. przedłużenie Nabrzeża Hutników oraz postawienie kolejnej suwnicy, zależy od liczby kontenerów, które będą trafiać do Świnoujścia.
Port Handlowy Świnoujście należy do spółki giełdowej OT Logistics.