Włoska Grupa Grimaldi chce kupić Polską Żeglugę Bałtycką. Taką informacje przekazał Minister Skarbu Państwa na posiedzeniu komisji sejmowej. W związku z tym rząd chce wznowić procedurę prywatyzacji tego kołobrzeskiego armatora.
Grupa Grimaldi to potentat w przewozach samochodów ciężarowych, ma flotę liczącą 120 statków. Jego jednostki pływają na Morzu Śródziemnym i Adriatyku. Na Bałtyku należy do niego armator Finnlines.
- Ministerstwo Skarbu Państwa wybrało już doradcę prywatyzacyjnego dla PŻB - mówi posłanka Platformy Obywatelskiej Renata Zaremba. - Minister skarbu podjął decyzję o ponownym wszczęciu procesu z prywatyzacji w trybie negocjacji. Na podstawie publicznego zaproszenia jest inwestor z Neapolu.
Podczas posiedzenia komisji skarbu poinformowano też o nowych inwestycjach, jakie ma przeprowadzić kołobrzeski armator.
- PŻB radzi sobie bardzo dobrze. Planuje jeszcze w tym roku zakup promu i jego przebudowę. To będzie 10-15-letni prom - dodaje Zaremba.
PŻB ma dziś trzy promy. W ubiegłym roku armator zarobił 40 milionów złotych.
- Ministerstwo Skarbu Państwa wybrało już doradcę prywatyzacyjnego dla PŻB - mówi posłanka Platformy Obywatelskiej Renata Zaremba. - Minister skarbu podjął decyzję o ponownym wszczęciu procesu z prywatyzacji w trybie negocjacji. Na podstawie publicznego zaproszenia jest inwestor z Neapolu.
Podczas posiedzenia komisji skarbu poinformowano też o nowych inwestycjach, jakie ma przeprowadzić kołobrzeski armator.
- PŻB radzi sobie bardzo dobrze. Planuje jeszcze w tym roku zakup promu i jego przebudowę. To będzie 10-15-letni prom - dodaje Zaremba.
PŻB ma dziś trzy promy. W ubiegłym roku armator zarobił 40 milionów złotych.