Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

W Szczecinie brakuje jasnej strategii dotyczącej IT, czyli branży internetowej - uważa prezes home.pl, największego dostawcy usług internetowych w Polsce. Fot. Jarosław Gaszyński [Radio Szczecin]
W Szczecinie brakuje jasnej strategii dotyczącej IT, czyli branży internetowej - uważa prezes home.pl, największego dostawcy usług internetowych w Polsce. Fot. Jarosław Gaszyński [Radio Szczecin]
Szczecin nie ma pomysłu na Technopark - tak uważa prezes firmy home.pl. Marcin Kuśmierz powiedział w "Rozmowach pod krawatem", że miasto nie wie "czym albo kim chce być".
Według szefa home.pl, podstawowym grzechem urzędników jest brak współpracy z biznesem IT. Bez niej, otwarty w marcu Technopark, który miał stać się kolebką firm branży inteligentnych technologii, stanie się kolejnym biurowcem.

- Jeśli mamy w Technoparku ulokowane same startupy, jeśli pan nie wie nic i ja nie wiem nic, to jest mała szansa, że coś kreatywnego wymyślimy. Bez zaangażowania dużego biznesu informatycznego, od którego młodzi przedsiębiorcy będą mogli się uczyć, szansa na sukces jest więcej niż ograniczona - stwierdził Kuśmierz w "Rozmowach pod krawatem" .

W konsekwencji specjaliści branży znikną.

- Prace można znaleźć praktycznie w każdym mieście i ten trend w pierwszym etapie należałoby zatrzymać, a w drugim odwrócić. Dziś uczciwie mówiąc, z naszego punktu widzenia, biznes nie ma styku z miastem czy dużego styku ze środowiskiem naukowym w Szczecinie - uważa Kuśmierz.

Jak dodał, trudno jest pozyskać pracowników ze Szczecina. - Znalezienie doświadczonego specjalisty w tym segmencie rynku, który ma za sobą sznyt korporacyjny i doświadczenie pracy przy dużych projektach jest w Szczecinie trudne, bo rynek pracy jest dość płytki, jeśli chodzi o branżę IT, a tym bardziej branżę internetową - zaznaczył Kuśmierz.

Marcin Kuśmierz podkreślił, że "powinna pojawić się strategia, jakiego typu firmy w szeroko rozumianym obszarze IT powinny inwestować w Szczecinie". - Oczywiście hasło typu Szczecińska Dolina Krzemowa brzmi fantastycznie, ale nie widzę działań, które by szły za tymi hasłami - dodał Kuśmierz.

Prezes home.pl przyznał, że jego firma nie współpracuje z Technoparkiem, bo nie pojawił się pomysł, jak taka współpraca mogłaby wyglądać. Szczegółów nie ujawnił.

Wiemy natomiast, że miasto zapraszało home.pl do Technoparku, ale z powodu opóźnienia budowy kompleksu firma hostingowa zrezygnowała.

Firma home.pl z siedzibą w Szczecinie zatrudnia 250 osób i wciąż poszukuje nowych pracowników. Ma 18-letnią historię. Zajmuje się m.in. rejestracją domen internetowych i zarządzaniem kontami mailowymi. Ma około 350 tys. klientów, głównie mikro- i małych firm. Ponad połowa polskich stron jest na serwerach home.pl.

Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
Relacja Natalii Skawińskiej.
Według Marcina Kuśmierza, technoparki w Polsce zamieniają się w biurowce i nie idzie za tym inkubowanie małych biznesów informatycznych.
Jak dodał Kuśmierz, trudno jest pozyskać pracowników ze Szczecina.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty