Będą budować promy dla polskich armatorów. Szczecińskie firmy z branży okrętowej jednoczą siły. W Szczecinie podpisano list intencyjny w sprawie powołania Konsorcjum Okrętowego.
Powołało je prawie 20 spółek. Wśród nich znalazły się największe firmy, które w naszym regionie budują statki. Inicjatorem powołania konsorcjum jest Szczeciński Park Przemysłowy, czyli dawna Stocznia Szczecińska.
- Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe chce wybudować promy dla polskich armatorów, a później realizować inne kontrakty - mówi Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego. - Oczywiście nie jest możliwe uruchomienie dziś 20 statków rocznie, tak jak robiliśmy to 14 lat temu. Ale uruchomienie dziś jednoczesnej produkcji 2-4 promów nie jest problemem.
- Nasze firmy budują statki, ale dla zagranicznych kontrahentów. Chcemy to robić w Szczecinie - mówi Andrzej Wójcicki z firmy Navicon. - Jesteśmy przekonani, że damy sobie radę z tym projektem.
Pracownicy dla nowej stoczni jeszcze są. Docelowo zakład może zatrudnić nawet 1200 osób. - W mejlach Polacy zatrudnieni w obcych stoczniach pytają, kiedy mają wracać od nowej stoczni w Szczecinie, nie ma słowa o tym, ile chcą zarabiać. Ludzie chcą odbudowy stoczni - zapewnia Strzeboński.
Prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego Andrzej Strzeboński uważa, że w 2019 roku może zostać oddany do użytku pierwszy prom dla polskich armatorów.
- Szczecińskie Konsorcjum Okrętowe chce wybudować promy dla polskich armatorów, a później realizować inne kontrakty - mówi Andrzej Strzeboński, prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego. - Oczywiście nie jest możliwe uruchomienie dziś 20 statków rocznie, tak jak robiliśmy to 14 lat temu. Ale uruchomienie dziś jednoczesnej produkcji 2-4 promów nie jest problemem.
- Nasze firmy budują statki, ale dla zagranicznych kontrahentów. Chcemy to robić w Szczecinie - mówi Andrzej Wójcicki z firmy Navicon. - Jesteśmy przekonani, że damy sobie radę z tym projektem.
Pracownicy dla nowej stoczni jeszcze są. Docelowo zakład może zatrudnić nawet 1200 osób. - W mejlach Polacy zatrudnieni w obcych stoczniach pytają, kiedy mają wracać od nowej stoczni w Szczecinie, nie ma słowa o tym, ile chcą zarabiać. Ludzie chcą odbudowy stoczni - zapewnia Strzeboński.
Prezes Szczecińskiego Parku Przemysłowego Andrzej Strzeboński uważa, że w 2019 roku może zostać oddany do użytku pierwszy prom dla polskich armatorów.