Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6. Fot. GDDKiA
Biżuterię, kurhany, ale też niebezpieczne pozostałości po II wojnie światowej znajdują pracujący przy budowie trasy S6.
Między Północną Obwodnicą Goleniowa, a Sianowem prace archeologiczne trwają w siedmiu miejscach. Zostały one wytypowane przez specjalistów, jeszcze przed rozpoczęciem robót ziemnych.

- Bardzo ciekawe miejsce odkryto na przykład w okolicy Budzistowa, niedaleko Kołobrzegu - informuje Kazimierz Brzeski z oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - Odkryto szczątki poległych żołnierzy z okresu Napoleona. Spotykamy cmentarzyska sprzed 2,5 tys. lat, kurhany.

Podczas robót ziemnych skarby odkrywane są też przypadkowo. - Tak jest w kolejnych dziewięciu miejscach - dodaje Brzeski. - Jeżeli w trakcie prowadzenia tych prac natkniemy się na jakieś stanowisko archeologiczne, to obowiązkiem nadzoru archeologicznego jest powiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który wydaje decyzje wstrzymujące prace.

Wstrzymywane lokalnie roboty nie będą miały większego wpływu na termin zakończenia inwestycji. Trasą S6 powinniśmy pojechać w 2019 roku.
Relacja Marka Borowca.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty