Projekt budowy tunelu pod Świną został stworzony przez specjalistów, a próby jego podważenia to normalna w takich przypadkach gra interesów - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Gróbarczyk.
Zdaniem stowarzyszenia, budowa tunelu metodą drążenia jest obarczona wielkim ryzykiem technicznym, np. zatopieniem tunelu.
- Przetargi są realizowane w drodze przetargów publicznych, dokładnie w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Wybór jest transparentny i oczywisty, ale zawsze będzie to budziło emocje strony, która nie wygra tego przetargu - powiedział Gróbarczyk.
Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu ma wybudować włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Tunel ma połączyć wyspy Wolin i Uznam - podziemne połączenie ma mieć długość około 1,5 kilometra.
Inwestycja kosztuje 760 milionów złotych, a budowa tunelu ma zakończyć się w 2021 roku.