Ponad półtora miliarda złotych zostanie przeznaczonych na rozbudowę portów Szczecina i Świnoujścia. Dzięki temu za pięć lat przeładują o 5 milionów ton towarów więcej niż obecnie.
Inwestycje w większości związane są z planowanym pogłębieniem toru wodnego do 12,5 metra - mówi Monika Woźniak-Lewandowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Dzięki pogłębieniu toru wodnego, do Szczecina będą mogły zawijać 40-tysięczniki i będą mogły być załadowane. Bo dzisiaj mamy sytuację taką, że statki po drodze się rozładowują, ponieważ ograniczenia toru wodnego powodują, że nie mogą one w pełni załadowane do naszego portu zawinąć - tłumaczy Woźniak-Lewandowska.
Przez pięć najbliższych lat na terenie portów powstanie m.in. nowy terminal na Ostrowie Grabowskim w Szczecinie, a także nowe stanowisko do dystrybucji gazu skroplonego LNG w Świnoujściu.
Zarząd Morskich Portów zmodernizować chce także bazę promową. Powstaną tam m.in. nowe parkingi dla samochodów ciężarowych oraz baza dla transportu kolejowego.
- Dzięki pogłębieniu toru wodnego, do Szczecina będą mogły zawijać 40-tysięczniki i będą mogły być załadowane. Bo dzisiaj mamy sytuację taką, że statki po drodze się rozładowują, ponieważ ograniczenia toru wodnego powodują, że nie mogą one w pełni załadowane do naszego portu zawinąć - tłumaczy Woźniak-Lewandowska.
Przez pięć najbliższych lat na terenie portów powstanie m.in. nowy terminal na Ostrowie Grabowskim w Szczecinie, a także nowe stanowisko do dystrybucji gazu skroplonego LNG w Świnoujściu.
Zarząd Morskich Portów zmodernizować chce także bazę promową. Powstaną tam m.in. nowe parkingi dla samochodów ciężarowych oraz baza dla transportu kolejowego.