Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa. Fot. GDDKiA.
Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa. Fot. GDDKiA.
Miała kosztować nieco ponad 790 milionów złotych, a może być o 200 milionów droższa. Chodzi o obwodnicę Koszalina i Sianowa, która będzie częścią powstającej trasy S6. Konsorcjum firm Porr i Polbud-Pomorze, które buduje obwodnicę, natrafiło podczas prac na nieprzewidziane problemy geologiczne.
- Pod ziemią jest druga warstwa wodonośna, gdzie jest woda pod ciśnieniem. Występuje tam problem z samowypływami - tłumaczy rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Mateusz Grzeszczuk.

Jak wyjaśnia rzecznik, koszt prac wzrasta głównie z powodu ogromnej liczby pali, które trzeba wbić w podłoże. - Gdyby ustawić te pale jeden za drugim, to wyszłoby około 300 kilometrów. Także to jest naprawdę olbrzymi zakres dodatkowych robót związanych ze wzmocnieniem podłoża. Bez wątpienia wpłynie to na przesunięcie terminu zakończenia realizacji obwodnicy Koszalina i Sianowa - dodaje Grzeszczuk.

Opóźnienie może sięgnąć na mniej więcej jednej trzeciej 20-kilometrowego odcinka nawet dwóch lat. Otwarcie dwóch trzecich trasy też się opóźni. Powinna być gotowa już w lipcu tego roku, a będzie prawdopodobnie na początku przyszłego roku.

Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa rozpoczęła się w kwietniu 2016 roku.
Relacja Marka Borowca.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty