Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Z dotrzymaniem terminów nie powinno być problemów, a miasto trzeba przygotować na wzmożony ruch - tak o budowie tunelu w Świnoujściu mówili goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór".
W poniedziałek została podpisana umowa na tę inwestycję. Tunel o długości blisko 1,5 kilometra połączy wyspy Uznam i Wolin. Trzeba go zbudować do 2022 roku - mówił Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.

- Mamy cztery lata na rozliczenie dotacji, którą otrzymaliśmy z Unii Europejskiej. I tutaj nie ma możliwości przedłużenia terminu. Musimy to zakończyć i rozliczyć - mówi Żmurkiewicz.

Podobnym przedsięwzięciem do tego w Świnoujściu jest tunel pod Martwą Wisłą. Miał być gotowy w 2014 roku, a został oddany dwa lata później. To jednak inne inwestycje, bo w Gdańsku powstał tunel dwururowy, a w pod Świną będzie jedno - wskazywał Adam Łosiński, pełnomocnik prezydenta ds. budowy tunelu.

- To jest o jeden raz mniejsza mobilizacja maszyny, montaż, sam proces drążenia, no i później jej wyjście do szybu końcowego - mówi Łosiński.

Tunel będzie wykonany w technologii tarczy drążonej. Ta ma mieć średnicę 13 metrów - dodawała prof. Anna Siemińska-Lewandowska, kierownik Zakładu Geotechniki i Budowli Podziemnych Politechniki Warszawskiej.

- Słuchaczy o to proszę, żeby wyobrazić sobie budynek o wysokości 13 metrów. I że na jego wysokości trwają prace, drąży się tunel w różnych trudnych warunkach gruntowych. Generalnie rzecz biorąc taka duża dziura, można powiedzieć bardzo opisowo - mówi Siemińska-Lewandowska.

Koszt budowy inwestycji to ponad 900 milionów złotych. Tunel w Świnoujściu będzie największym tego typu podwodnym obiektem w Polsce. Prace budowlane mają rozpocząć się za rok.
Trzeba go zbudować do 2022 roku - mówił Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.
Podobnym przedsięwzięciem do tego w Świnoujściu jest tunel pod Martwą Wisłą. Miał być gotowy w 2014 roku, a został oddany dwa lata później. To jednak inne inwestycje, bo w Gdańsku powstał tunel dwururowy, a w pod Świną będzie jedno - wskazywał Adam Łosińs
Tunel będzie wykonany w technologii tarczy drążonej. Ta ma mieć średnicę 13 metrów - dodawała prof. Anna Siemińska-Lewandowska, kierownik Zakładu Geotechniki i Budowli Podziemnych Politechniki Warszawskiej.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty