Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Część TBM-u drążącego w Kolonii. źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_dr%C4%85%C5%BC%C4%85ca
Część TBM-u drążącego w Kolonii. źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_dr%C4%85%C5%BC%C4%85ca
źródło: https://www.facebook.com/PorrSA/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARDK5UW6xakPK0VR37YN-36lI1FXmeUalEZnZXinoCSe9-UKcFGZLHwpSDIeJCS7361jDSGTvgFTyYzN
źródło: https://www.facebook.com/PorrSA/?__tn__=%2Cd%2CP-R&eid=ARDK5UW6xakPK0VR37YN-36lI1FXmeUalEZnZXinoCSe9-UKcFGZLHwpSDIeJCS7361jDSGTvgFTyYzN
Tunel w Świnoujściu – plan szczegółowy. Źródło: GDDKiA
Tunel w Świnoujściu – plan szczegółowy. Źródło: GDDKiA
Wizualizacja tunelu świnoujskiego. Fot. UM Świnoujście
Wizualizacja tunelu świnoujskiego. Fot. UM Świnoujście
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Konsorcjum, które wybuduje stałe połączenie w Świnoujściu zamówiło maszynę do drążenia tunelu pod Świną.
Samo wiercenie będzie trwało około 3 miesięcy.

- To jest zakup maszyny, która trzeba indywidualnie wyprodukować dla tego zadania. Maszyna będzie wyprodukowana około kwietnia-maja przyszłego roku, a potem dopiero będzie ona transportowana z Chin na plac budowy w Świnoujściu - informuje Barbara Michalska, wiceprezydent Świnoujścia.

Wiertło maszyny będzie miało 13 metrów średnicy.

- Trzeba sobie wyobrazić wielkość konstrukcji: zmieściłby się tam czteropiętrowy budynek. Są to bardzo duże gabaryty, stąd też i koszt. Wykonawca informuje, że byłby gotowy do rozpoczęcia wiercenia jesienią przyszłego roku - dodaje Barbara Michalska.

Wiercenie ma się jednak rozpocząć w marcu 2021 roku, a tunelem pojedziemy we wrześniu 2022 roku.

Będzie to najdłuższy tunel w Polsce. Wewnątrz będzie jezdnia o szerokości 11 metrów z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5 m i pasami awaryjnymi o szerokości 2 m. Koszt inwestycji: ok. 800 milionów zł.
- To jest zakup maszyny, która trzeba indywidualnie wyprodukować dla tego zadania. Maszyna będzie wyprodukowana około kwietnia-maja przyszłego roku, a potem dopiero będzie ona transportowana z Chin na plac budowy w Świnoujściu - informuje Barbara Michalsk
- Trzeba sobie wyobrazić wielkość konstrukcji: zmieściłby się tam czteropiętrowy budynek. Są to bardzo duże gabaryty, stąd też i koszt. Wykonawca informuje, że byłby gotowy do rozpoczęcia wiercenia jesienią przyszłego roku - dodaje Barbara Michalska.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty