Gryfino nie boi się odpływu pracowników do Szczecina - wręcz przeciwnie - liczy, że miasto przyciągnie nowych mieszkańców, w tym osoby z ościennych miejscowości.
Mimo, że prace trwają na razie niewiele ponad tydzień, hałdy piachu powoli układają się już w kształt przyszłego peronu. Jego wysokość będzie dostosowana do taboru, a to oznacza koniec wspinaczki do pociągów.
- I żeby był peron odpowiedni do wsiadania do pociągu, bo kiedyś miałam problem na tamtym peronie ze wsiadaniem do wagonu z tym moim kolanem - przyznała jedna z pasażerek.
Mieszkańców zmiana cieszy, gryfińskich urzędników również, choć SKM stawia nowe wyzwania na poziomie współpracy samorządów.
- W zakresie wprowadzenia jednego biletu, integracji rozkładowej, czyli dogrania wszystkich systemów transportu publicznego, które dzisiaj działają częściowo automatycznie w jeden wspólny organizm, bo moim zdaniem dopiero to przyniesie efekt - zaznacza zastępca burmistrza, Tomasz Miler.
Cały projekt SKM jest wart niemal 800 milionów złotych - zakłada modernizację starych i budowę nowych przystanków. Łącznie będzie ich 40 - z czego aż 26 w Szczecinie. Termin to czerwiec 2022 roku.