Znamy termin rozpoczęcia drążenia tunelu w Świnoujściu. Wielki Kret ruszy najprawdopodobniej 5 marca - podaje rzecznik prezydenta Świnoujścia.
Obecnie kończy się montaż maszyny, która przypłynęła do Świnoujścia z Chin.
Tunnel Boring Machine, czyli w skrócie TBM składa się z 98 zestawów. Ma 105 metrów długości. Maszyna TBM maksymalnie jest w stanie wydrążyć 6 centymetrów tunelu w ciągu minuty. Drążąc będzie jednocześnie układać betonowe pierścienie obudowy składające się z segmentów. Szacuje się, że na dobę będzie układała średnio sześć takich pierścieni, czyli przygotuje ok. dwunastu metrów tunelu.
Cały kanał będzie miał 1780 metrów długości i połączy wyspy Uznam oraz Wolin. Koszt tej inwestycji to ponad 900 milionów złotych. Prace zakończą się w ostatnim kwartale 2022 roku.
Tunnel Boring Machine, czyli w skrócie TBM składa się z 98 zestawów. Ma 105 metrów długości. Maszyna TBM maksymalnie jest w stanie wydrążyć 6 centymetrów tunelu w ciągu minuty. Drążąc będzie jednocześnie układać betonowe pierścienie obudowy składające się z segmentów. Szacuje się, że na dobę będzie układała średnio sześć takich pierścieni, czyli przygotuje ok. dwunastu metrów tunelu.
Cały kanał będzie miał 1780 metrów długości i połączy wyspy Uznam oraz Wolin. Koszt tej inwestycji to ponad 900 milionów złotych. Prace zakończą się w ostatnim kwartale 2022 roku.