To operacja wykonywana z zegarmistrzowską precyzją. Rozpoczyna się kluczowy etap drążenia tunelu pod Świną.
Ten połączy wyspy Uznam i Wolin. Już niedługo "Wyspiarka" rozpocznie kopanie pod wodą. Właśnie dlatego inżynierowie kontraktu zdradzają na antenie Radia Szczecin kilka szczegółów dotyczących realizowanego zamówienia. Jezdnia w budowanym tunelu będzie znajdować się poniżej jego poziomej średnicy. Dodatkowa przestrzeń zostanie również zagospodarowana pod jezdnią.
- Ewakuacja w tunelu będzie realizowana tunelem ewakuacyjnym, który będzie się znajdował w konstrukcji pod jezdnią; nie będzie osobnej nawy ewakuacyjnej, ewakuujemy ludzi dołem. Żeby tam się dostać będą wykonywane dwa wyjścia ewakuacyjne na odcinku TBM w technologii mrożenia gruntu - tłumaczy Piotr Flisiak z firmy PORR.
Tunel w najniżej położonym miejscu znajdować się będzie nawet 10 metrów pod dnem rzeki Świny. Prace nad budową przeprawy mają zakończyć się we wrześniu 2022 roku.
- Ewakuacja w tunelu będzie realizowana tunelem ewakuacyjnym, który będzie się znajdował w konstrukcji pod jezdnią; nie będzie osobnej nawy ewakuacyjnej, ewakuujemy ludzi dołem. Żeby tam się dostać będą wykonywane dwa wyjścia ewakuacyjne na odcinku TBM w technologii mrożenia gruntu - tłumaczy Piotr Flisiak z firmy PORR.