Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Realizacja: Maciej Papke [Radio Szczecin]
To operacja wykonywana z zegarmistrzowską precyzją. Rozpoczyna się kluczowy etap drążenia tunelu pod Świną.
Ten połączy wyspy Uznam i Wolin. Już niedługo "Wyspiarka" rozpocznie kopanie pod wodą. Właśnie dlatego inżynierowie kontraktu zdradzają na antenie Radia Szczecin kilka szczegółów dotyczących realizowanego zamówienia. Jezdnia w budowanym tunelu będzie znajdować się poniżej jego poziomej średnicy. Dodatkowa przestrzeń zostanie również zagospodarowana pod jezdnią.

- Ewakuacja w tunelu będzie realizowana tunelem ewakuacyjnym, który będzie się znajdował w konstrukcji pod jezdnią; nie będzie osobnej nawy ewakuacyjnej, ewakuujemy ludzi dołem. Żeby tam się dostać będą wykonywane dwa wyjścia ewakuacyjne na odcinku TBM w technologii mrożenia gruntu - tłumaczy Piotr Flisiak z firmy PORR.

Tunel w najniżej położonym miejscu znajdować się będzie nawet 10 metrów pod dnem rzeki Świny. Prace nad budową przeprawy mają zakończyć się we wrześniu 2022 roku.


- Ewakuacja w tunelu będzie realizowana tunelem ewakuacyjnym, który będzie się znajdował w konstrukcji pod jezdnią; nie będzie osobnej nawy ewakuacyjnej, ewakuujemy ludzi dołem. Żeby tam się dostać będą wykonywane dwa wyjścia ewakuacyjne na odcinku TBM w technologii mrożenia gruntu - tłumaczy Piotr Flisiak z firmy PORR.
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin/Archiwum]
źródło: http://tunel-swinoujscie.pl/mapy-i-wizualizacje/
źródło: http://tunel-swinoujscie.pl/mapy-i-wizualizacje/

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty