Wykonawca odpowiedzialny za budowę tunelu w Świnoujściu poinformował o postępie prac.
Cieśnina ma głębokość około 13-15 metrów, a maszyna będzie wiercić 11 metrów pod jej dnem.
Całkowite maksymalne zagłębienie "Wyspiarki" sięgnie 37,5 metra pod poziomem morza.
Do tej pory, wydrążono 500 metrów tunelu. Został jeszcze kilometr. Maszyna drąży 10 metrów tunelu na dobę. Jednocześnie układa betonowe pierścienie, które utwardzają podłoże. Cała inwestycja ma zakończyć się we wrześniu przyszłego roku.
Wydrążenie tunelu - między wyspami Uznam i Wolin - ma kosztować 900 mln zł.
Całkowite maksymalne zagłębienie "Wyspiarki" sięgnie 37,5 metra pod poziomem morza.
Do tej pory, wydrążono 500 metrów tunelu. Został jeszcze kilometr. Maszyna drąży 10 metrów tunelu na dobę. Jednocześnie układa betonowe pierścienie, które utwardzają podłoże. Cała inwestycja ma zakończyć się we wrześniu przyszłego roku.
Wydrążenie tunelu - między wyspami Uznam i Wolin - ma kosztować 900 mln zł.