Po upadku stoczni w niemieckiej Meklemburgii jest szansa na powrót do Polski wykwalifikowanych pracowników - mówił w "Rozmowach pod Krawatem" wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
MV Werften ma kłopoty, bo buduje wielkie wycieczkowce dla armatora z Dalekiego Wschodu - ale ten rynek w dobie pandemii przeżywa kryzys.
W Szczecinie powstaje właśnie nowy dok pływający dla stoczni Gryfia. To szansa na rozwój branży w Polsce, która może budować wyspecjalizowane jednostki, na przykład promy - oceniał minister.
- Ten rynek stoczniowy się dzisiaj w Polsce rozwija, a w Niemczech notujemy dużą zapaść, między innymi z tego powodu liczymy na to, że pozyskamy kadrę, która w poprzednich latach wyjechała z naszego kraju - tłumaczył Gróbarczyk.
Promy powstają w Gdańsku, ale przy możliwym wkładzie firm ze Szczecina, w tym stoczni remontowej Gryfia.
- Trwają intensywne rozmowy, jeśli chodzi o cały rynek podwykonawców i stworzenie systemu dostawców w ramach realizacji tych jednostek - dodał Gróbarczyk.
Jednocześnie wiceminister infrastruktury zapewniał, że budowa nowego doku dla Gryfii przebiega zgodnie z harmonogramem.
W Szczecinie powstaje właśnie nowy dok pływający dla stoczni Gryfia. To szansa na rozwój branży w Polsce, która może budować wyspecjalizowane jednostki, na przykład promy - oceniał minister.
- Ten rynek stoczniowy się dzisiaj w Polsce rozwija, a w Niemczech notujemy dużą zapaść, między innymi z tego powodu liczymy na to, że pozyskamy kadrę, która w poprzednich latach wyjechała z naszego kraju - tłumaczył Gróbarczyk.
Promy powstają w Gdańsku, ale przy możliwym wkładzie firm ze Szczecina, w tym stoczni remontowej Gryfia.
- Trwają intensywne rozmowy, jeśli chodzi o cały rynek podwykonawców i stworzenie systemu dostawców w ramach realizacji tych jednostek - dodał Gróbarczyk.
Jednocześnie wiceminister infrastruktury zapewniał, że budowa nowego doku dla Gryfii przebiega zgodnie z harmonogramem.