Nowa baza przeładunkowa i cementownia - to w szczecińskim porcie. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podpisał umowę z trzema firmami z Trójmiasta na 30-letnią dzierżawę terenu na Ostrowie Grabowskim w Szczecinie.
Przy wyremontowanym Nabrzeżu Norweskim powstanie terminal przeładunkowy, ale także nowoczesna cementownia, czyli zaplecze produkcyjne - mówi Jarosław Siergiej prezes Zarządu Portów.
- Tworzymy nową jakość. Tworzymy infrastrukturę do tego, ażeby w naszym porcie, na naszym terenie pojawiali się nowi operatorzy, którzy będą zarówno gwarantowali odpowiedni wolumen przeładunkowy, jak i technologię, która będzie przyjazna środowisku oraz otoczeniu - mówi Siergiej.
Wchodzimy do pierwszej ligi polskich portów. W połowie przyszłego roku będziemy gotowi na przyjmowanie największych jednostek - zapewnia Krzysztof Sadowski wiceprezes zarządu ds. infrastruktury.
- Nasz klient, z którym dzisiaj podpisaliśmy umowę, zagwarantuje nam wolumen przeładunków na poziomie około 2 mln ton. Od razu będziemy konsumowali efekty zmodernizowanej infrastruktury i możliwości zawinięcia do portu w Szczecinie jednostek o zanurzeniu powyżej 11 m.
Nowe projekty wpisują się w trwającą modernizację Portu Szczecin. Rozbudowa infrastruktury w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego ma się zakończyć w 2025 roku. Dzięki temu port będzie mógł obsługiwać większe jednostki, w tym statki klasy Panamax o zanurzeniu około 12 metrów i nośności 45 tysięcy ton.
- Tworzymy nową jakość. Tworzymy infrastrukturę do tego, ażeby w naszym porcie, na naszym terenie pojawiali się nowi operatorzy, którzy będą zarówno gwarantowali odpowiedni wolumen przeładunkowy, jak i technologię, która będzie przyjazna środowisku oraz otoczeniu - mówi Siergiej.
Wchodzimy do pierwszej ligi polskich portów. W połowie przyszłego roku będziemy gotowi na przyjmowanie największych jednostek - zapewnia Krzysztof Sadowski wiceprezes zarządu ds. infrastruktury.
- Nasz klient, z którym dzisiaj podpisaliśmy umowę, zagwarantuje nam wolumen przeładunków na poziomie około 2 mln ton. Od razu będziemy konsumowali efekty zmodernizowanej infrastruktury i możliwości zawinięcia do portu w Szczecinie jednostek o zanurzeniu powyżej 11 m.
Nowe projekty wpisują się w trwającą modernizację Portu Szczecin. Rozbudowa infrastruktury w rejonie Kanału Dębickiego i Basenu Kaszubskiego ma się zakończyć w 2025 roku. Dzięki temu port będzie mógł obsługiwać większe jednostki, w tym statki klasy Panamax o zanurzeniu około 12 metrów i nośności 45 tysięcy ton.