Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej wykona szczecińska spółka NIWA, która złożyła najtańszą ofertę w przetargu, do którego stanęło siedem firm. Realizowana etapami modernizacja tej największej drogowej przeprawy przez Odrę potrwa dwa lata – poinformował w poniedziałek UM Szczecin.
- Zadanie obejmować będzie remont obiektów inżynieryjnych: estakad, mostów oraz łącznicy, zlokalizowanych w ciągu drogi wojewódzkiej nr 115 w Szczecinie, czyli Trasy Zamkowej, wraz z dojazdami do obiektów – przekazał Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskich Inwestycji Miejskich.
Na czas prac droga nie zostanie zamknięta. Remontowana będzie etapami. Jak wyjaśniał wcześniej Zieliński, utrzymane zostaną dwa (z trzech, a miejscami czterech) pasów ruchu.
Rzecznik miejskiej spółki nadzorującej inwestycje przypomniał, że firma NIWA Szczecin Sp. z o.o. została wybrana w postępowaniu przetargowym ogłoszonym kilka miesięcy temu. Wykonaniem remontu nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej było zainteresowanych siedem podmiotów. Najdroższa oferta opiewała na prawie 113 mln zł. NIWA zadeklarowała wykonanie prac za 84 845 727,73 zł brutto.
Miasto otrzymało na tę inwestycję 30 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Prace będą polegać m.in. na naprawie powierzchni betonowych, uzupełnieniu ubytków, wyrównaniu powierzchni oraz wykonaniu nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie wyposażenie tj. m.in. balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, elementy odwodnienia - wyjaśnił w poniedziałkowym komunikacie prasowym Zieliński.
Inwestycja obejmuje też przebudowę oświetlenia ulicznego i wymianę barier ochronnych.
Modernizacja wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej, największej drogowej przeprawy przez Odrę, głównej arterii łączącej prawo i lewobrzeżną część Szczecina, ma zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy.
Trasa Zamkowa w Szczecinie była budowana od końca lat. 70. XX w. W 1987 r. oddano do użytku nitkę wjazdową (północną), w 1996 r. nitkę wyjazdową (południową). Ciąg estakad i mostów (m.in. nad Odrą, Parnicą i wyspą Łasztownia) ma ponad 2 km długości.
Nitka wjazdowa Trasy Zamkowej została wyremontowana w latach 2017-2018.
Edycja tekstu: Michał Król
Na czas prac droga nie zostanie zamknięta. Remontowana będzie etapami. Jak wyjaśniał wcześniej Zieliński, utrzymane zostaną dwa (z trzech, a miejscami czterech) pasów ruchu.
Rzecznik miejskiej spółki nadzorującej inwestycje przypomniał, że firma NIWA Szczecin Sp. z o.o. została wybrana w postępowaniu przetargowym ogłoszonym kilka miesięcy temu. Wykonaniem remontu nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej było zainteresowanych siedem podmiotów. Najdroższa oferta opiewała na prawie 113 mln zł. NIWA zadeklarowała wykonanie prac za 84 845 727,73 zł brutto.
Miasto otrzymało na tę inwestycję 30 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Prace będą polegać m.in. na naprawie powierzchni betonowych, uzupełnieniu ubytków, wyrównaniu powierzchni oraz wykonaniu nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie wyposażenie tj. m.in. balustrady, nawierzchnie, urządzenia dylatacyjne, elementy odwodnienia - wyjaśnił w poniedziałkowym komunikacie prasowym Zieliński.
Inwestycja obejmuje też przebudowę oświetlenia ulicznego i wymianę barier ochronnych.
Modernizacja wyjazdowej nitki Trasy Zamkowej, największej drogowej przeprawy przez Odrę, głównej arterii łączącej prawo i lewobrzeżną część Szczecina, ma zostać zrealizowana w ciągu 24 miesięcy.
Trasa Zamkowa w Szczecinie była budowana od końca lat. 70. XX w. W 1987 r. oddano do użytku nitkę wjazdową (północną), w 1996 r. nitkę wyjazdową (południową). Ciąg estakad i mostów (m.in. nad Odrą, Parnicą i wyspą Łasztownia) ma ponad 2 km długości.
Nitka wjazdowa Trasy Zamkowej została wyremontowana w latach 2017-2018.
Edycja tekstu: Michał Król