Pierwsze oferty na budowę Zachodniej Obwodnicy Szczecina powinny wpłynąć na przełomie kwietnia i maja - zapowiada dyrektor szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Łukasz Lendner.
Oficjalnie ogłoszono przetarg na inwestycję. Będzie ona podzielona na trzy etapy: Kołbaskowo-Dołuje, Dołuje-Police i Police-węzeł Goleniów. Ten ostatni odcinek będzie obejmował budowę dwóch pięciokilometrowych tunelów pod Odrą.
- Wybór wykonawców planowany jest na lipiec i sierpień - mówi Lendner. - We wrześniu, jeżeli by nie było odwołań, byśmy nawet mogli podpisywać umowy. Natomiast odcinek tunelowy z uwagi na skomplikowanie potrwa chwilę dłużej, ale liczymy, że w listopadzie w przyszłym roku będziemy podpisywać umowę. Trzymamy się tego, żeby w przyszłym roku podpisać trzy umowy.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski
- Wybór wykonawców planowany jest na lipiec i sierpień - mówi Lendner. - We wrześniu, jeżeli by nie było odwołań, byśmy nawet mogli podpisywać umowy. Natomiast odcinek tunelowy z uwagi na skomplikowanie potrwa chwilę dłużej, ale liczymy, że w listopadzie w przyszłym roku będziemy podpisywać umowę. Trzymamy się tego, żeby w przyszłym roku podpisać trzy umowy.
Zakończenie dwóch pierwszych etapów planowane jest na 2028 rok. Tunelem pod Odrą do Goleniowa kierowcy powinni przejechać 4 lata później. Budowa rozpocznie się na przełomie 2025 i 2026 roku. Obwodnica ma kosztować około 8 miliardów złotych.