Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Ostatnim inwestorem dla stoczni miała być firma z Kataru. Transakcja nie doszła do skutku. Na zdjęciu happenig Solidarniści dotyczący prawdopodobnego katarskiego inwestora (maj 2011 roku). Fot. Łukasz Szełemej [PR Szczecin]
Ostatnim inwestorem dla stoczni miała być firma z Kataru. Transakcja nie doszła do skutku. Na zdjęciu happenig Solidarniści dotyczący prawdopodobnego katarskiego inwestora (maj 2011 roku). Fot. Łukasz Szełemej [PR Szczecin]
Siedziba firmy KraftPort znajdująca sie przy ulicy Marmurowej 16 w Katowicach. Fot. Google Earth.
Siedziba firmy KraftPort znajdująca sie przy ulicy Marmurowej 16 w Katowicach. Fot. Google Earth.
Pracownicy branży stoczniowej nie znają firmy Kraftport. O spółce nie słyszeli też przedstawiciele polskich armatorów.
To ta firma wydzierżawiła od Towarzystwa Finansowego Silesia pochylnie oraz całą linię technologiczną do produkcji statków w Stoczni Szczecińskiej. Spółka Kraftport została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego trzy dni po podpisaniu umowy z Towarzystwem Finansowym Silesia, które w stu procentach należy do Skarbu Państwa.

Przedstawiciele Towarzystwa Finansowego Silesia zapewniali, iż Kraftport działa na terenie Polski. - Jako stocznia Kraftport funkcjonuje w Polsce, natomiast kapitał jest też związany z działalnością stoczniową za granicą - mówi Adrian Słojewski z TF Silesia.

- W Trójmieście nikt nie słyszał o firmie Kraftport działającej w branży stoczniowej - mówi Karol Guzikiewicz z Solidarności Stoczni Gdańsk. - Bo to byłoby słychać w przemyśle stoczniowym.

Były prezes Holdingu Stoczniowego Krzysztof Piotrowski mówi, iż mimo, że pracuje w branży stoczniowej nie zna spółki Kraftport zajmującej się remontami statków. - Nie kojarzę tej firmy, co to jest za cudo w tym momencie - stwierdził Piotrowski.

- W Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia też nie słyszano o spółce Kraftport, która ma wykonywać remonty statków - mówi Jerzy Gertz z Gryfii. - Ja osobiście jej nie znam. Z tego co się chwalą, co będą robić, to wygląda na to, że to będzie konkurencja dla Gryfii.

O spółce Kraftport nie słyszał też rzecznik Ministerstwa Skarbu Państwa Maciej Wewiór. - Z tego co dziś czytałem, to została założona w połowie roku - mówi Wewiór.

Nie udało nam się skontaktować z przedstawicielem amerykańskich udziałowców firmy Kraftport w Nowym Yorku. Pod podanym numerem telefonu był dostępny jedynie znajomy przedstawiciela. Nie był on jednak w stanie udzielić jakichkolwiek informacji o spółce Kraftport. Mężczyzna oświadczył jedynie, że przedstawiciel amerykańskich udziałowców będzie do dyspozycji za kilka dni.

W rejestrze Clarsona, gdzie odnotowane są wszystkie stocznie na świecie nie ma firmy Kraftport. Siedzibę firmy Craftport, która według Krajowego Rejestru Sądowego ma znajdować się w Katowicach na naszą prośbę odwiedziła reporterka Radia Katowice. Według relacji Moniki Krasińskiej, pod adresem podanym w Rejestrze znajduje się jedynie opuszczony dom jednorodzinny.

Nie ma na nim żadnej tabliczki informacyjnej. Jak udało się ustalić reporterce, budynek raz w miesiącu odwiedza mężczyzna, który opróżnia skrzynkę na listy. Właściciel domu prawdopodobnie jest właścicielem firmy zajmującej się między innymi ocieplaniem budynków. Nikt z mieszkańców okolicznych domów także nie słyszał o firmie Kraftport.

Ostatnim inwestorem dla stoczni miała być firma z Kataru. Transakcja nie doszła do skutku.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty