Od samego początku zgłaszaliśmy uwagi co do stanu mariny na Wyspie Grodzkiej, na pewno popełniono błędy, na różnych etapach inwestycji - stwierdził w "Rozmowach pod krawatem" prezes miejskiej spółki Żegluga Szczecińska Ireneusz Nowak.
Wybudowana kosztem 42 milionów złotych przystań żeglarska w centrum Szczecina to bardzo kosztowny bubel. Zespół ekspertów wskazał, że wyspa się zapada i marina jest zagrożona katastrofą budowlaną.
Ireneusz Nowak z Żeglugi Szczecińskiej podkreślił, że w żadnym momencie nie odpowiadał za nadzorowanie tej inwestycji, a spółka zarządzała już istniejącym obiektem.
- Na pewno inwestycja była prowadzona przez urząd miasta, bo to jest miejska inwestycja. Jak widać z ekspertyzy, kilka błędów było popełnionych, na różnych etapach. Są błędy projektowe i wykonawcze. Teraz trzeba poczekać. Tak jak mówi ekspertyza, kto popełnił błąd i kto jest winien poniesienia dodatkowych kosztów, to czas pokaże. Na pewno będzie to badane przez specjalistów - mówił Nowak w "Rozmowach pod krawatem".
Według ekspertyzy, naprawa wszystkich błędów popełnionych w trakcie budowy to koszt przynajmniej 20 milionów złotych. Do sierpniowego finału regat The Tall Ships Races miasto "połata" marinę za około 250 tysięcy złotych. Jednocześnie urząd informuje o "wdrożeniu programu naprawczego, monitoringu wyspy oraz wystosowaniu roszczeń wobec wykonawcy jak i projektanta".
Ireneusz Nowak z Żeglugi Szczecińskiej podkreślił, że w żadnym momencie nie odpowiadał za nadzorowanie tej inwestycji, a spółka zarządzała już istniejącym obiektem.
- Na pewno inwestycja była prowadzona przez urząd miasta, bo to jest miejska inwestycja. Jak widać z ekspertyzy, kilka błędów było popełnionych, na różnych etapach. Są błędy projektowe i wykonawcze. Teraz trzeba poczekać. Tak jak mówi ekspertyza, kto popełnił błąd i kto jest winien poniesienia dodatkowych kosztów, to czas pokaże. Na pewno będzie to badane przez specjalistów - mówił Nowak w "Rozmowach pod krawatem".
Według ekspertyzy, naprawa wszystkich błędów popełnionych w trakcie budowy to koszt przynajmniej 20 milionów złotych. Do sierpniowego finału regat The Tall Ships Races miasto "połata" marinę za około 250 tysięcy złotych. Jednocześnie urząd informuje o "wdrożeniu programu naprawczego, monitoringu wyspy oraz wystosowaniu roszczeń wobec wykonawcy jak i projektanta".
Dodaj komentarz 3 komentarze
za tę inwestycję i taki błąd zdecydowanie powinny polecieć głowy, do ustalenia tylko czyje i ile.
A nasze władze przeznaczyły kolejnych kilkanaście milionów z naszych podatków na drugą marinę, którą zaczynają budować na Dziewokliczu. Przypominam, że są to tereny zalewowe, siedliska i lęgowiska ptaków, objętych programem Natura 2000. Zniszczą piękny spokojny zakątek, żeby turyści z zagranicy mieli gdzie swoje jachty zaparkować. Zbudują drugi kosztowny bubel, tylko kto za to odpowie jak okaże się , że to będzie kolejny niewypał, a będzie.
Tak tak p. Prezes za nic nie odpowiada......on tam jest tylko Prezesem.
Zobacz także
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-30_1451460661.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-29_1451381501.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-28_1451294111.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-23_1450863041.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-23_1450860981.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-22_1450774993.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-21_1450690071.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-20_1450625751.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-18_1450440411.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-18_1450425261.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-17_1450343891.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-17_1450338962.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-16_1450265481.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-16_1450257802.jpg)
![](serwis_informacyjny/pliki/2015/thumb_480_0/2015-12-14_1450121761.jpg)