W ten weekend w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie bije serce rynku muzycznego Polski. Trwają tam targi „Co jest grane?”, a w planach m.in. koncerty wielkich gwiazd, rozmowy, panele dyskusyjne, wystawy oraz spotkania z artystami.
Jak mówi Sylwester Ostrowski, organizator festiwalu, to taki kawałek Szczecina na tej imprezie.
- W Pałacu Kultury i Nauki na Europejskich Targach Muzycznych mamy znakomite stoisko. Jest bardzo duże jak na możliwości targowe. Jesteśmy w naprawdę fajnym miejscu i warto tutaj być, ponieważ jest tutaj komplet informacji o naszym festiwalu, ale też o Szczecinie. To jest taki kawałek Szczecina tutaj, na tej ważnej imprezie. Także promujemy jazz i promujemy Szczecin najlepiej jak potrafimy - tłumaczył Ostrowski.
Pierwsza edycja imprezy odbędzie się w dniach 2-12 marca 2016 roku, a podczas niej usłyszymy takie gwiazdy jak m.in.: Billy Harper, włoska gwiazda i ulubieniec Marka Niedźwieckiego - Mario Bondi czy Grzegorz Turnau z Markiem Napiórkowskim.
Wiceprezydent Szczecina Krzysztof Soska chce, aby jazz był wizytówką Szczecina.
- Powstaje taki konglomerat artystów, muzyków, właściwie z całej Europy, a w tej chwili także i z Azji, bo przecież Makoto Kuriya czy inni muzycy i artyści, zwłaszcza z Japonii, oni także się tutaj prezentują. Szczecin "odpala" naprawdę duży projekt muzyczny, Szczecin Jazz Festiwal - podkreślał Soska.
Jak dodaje wiceprezydent, taka impreza to najlepsze miejsce, aby wypromować nową, szczecińską markę.
- To jest największa impreza targowo-muzyczna w Polsce. Szczecin ma okazję prezentować się tutaj na tych targach, właśnie poprzez Szczecin Jazz Festiwal. To projekt, który dojrzewał wiele lat w różnych formach, ale już w tej chwili nabiera wyraźnego kształtu i rzeczywiście towarzyszą mu wielkie nazwiska. Choćby sam fakt, że Deborah Brown właśnie tutaj na tym stoisku wita naszych gości, jest już tego najlepszym dowodem - podsumowywał Soska.
Szczecin na targach w Warszawie będzie promował się do jutra, a Festiwal Jazzowy startuje 2 marca 2016 roku.
Jak dodaje wiceprezydent, taka impreza to najlepsze miejsce, aby wypromować nową, szczecińską markę.