Linie lotnicze Enter Air wprowadzają konsumentów w błąd i naruszają ich prawa - stwierdził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny. To linie, które specjalizują się w przewozach czarterowych na rzecz biur podróży.
Działania urzędu to reakcja na liczne skargi podróżnych. "Postawiliśmy dziesięć zarzutów liniom lotniczym Enter Air, kwestionujemy między innymi nieodpowiadanie na reklamacje w terminie 14 dni, nieuwzględnianie roszczeń czy zaniżanie odszkodowania za opóźnienie lotu" - powiedział Tomasz Chróstny.
Prezes Chróstny przypomina, że prawa i rekompensaty przysługujące konsumentom są jasno określone w przepisach, a przedsiębiorca ma obowiązek poinformować o tym podróżnych i wypłacić im należne odszkodowanie. Ograniczanie praw konsumentów i nierespektowanie należnych roszczeń oraz brak odpowiedzi na reklamację w ustawowym terminie są niedopuszczalne. W ocenie urzędu praktyki firmy, na przykład wymóg składnia podwójnej reklamacji, i na lotnisku, i poprzez formularz w internecie, mogą stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Od 1 stycznie 2023 roku przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni. Linie Enter Air informują zaś, że reklamację rozpatrzą w ciągu 30 dni.
Jeżeli zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdzą się, przedsiębiorcy grozi kara do 10 procent obrotu za każdą z niedozwolonych praktyk.
UOKiK przypomina, że porad i pomocy prawnej bezpłatnie udzielają miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Inspekcja Handlowa. W sprawach międzynarodowych można się zgłaszać do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Prezes Chróstny przypomina, że prawa i rekompensaty przysługujące konsumentom są jasno określone w przepisach, a przedsiębiorca ma obowiązek poinformować o tym podróżnych i wypłacić im należne odszkodowanie. Ograniczanie praw konsumentów i nierespektowanie należnych roszczeń oraz brak odpowiedzi na reklamację w ustawowym terminie są niedopuszczalne. W ocenie urzędu praktyki firmy, na przykład wymóg składnia podwójnej reklamacji, i na lotnisku, i poprzez formularz w internecie, mogą stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Od 1 stycznie 2023 roku przedsiębiorca ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni. Linie Enter Air informują zaś, że reklamację rozpatrzą w ciągu 30 dni.
Jeżeli zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdzą się, przedsiębiorcy grozi kara do 10 procent obrotu za każdą z niedozwolonych praktyk.
UOKiK przypomina, że porad i pomocy prawnej bezpłatnie udzielają miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów oraz Inspekcja Handlowa. W sprawach międzynarodowych można się zgłaszać do Europejskiego Centrum Konsumenckiego.