Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Modernizacja jednego statku to koszt około miliona dolarów. Fot. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Modernizacja jednego statku to koszt około miliona dolarów. Fot. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Armatorzy mają rok, by dostosować statki do nowej konwencji Międzynarodowej Organizacji Morskiej - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej. A to spory wydatek.
Na wszystkich statkach muszą być zainstalowane systemy do oczyszczania wód balastowych. Te są w specjalnych zbiornikach, które służą do stabilizowania jednostki. Inwestycje są wymuszone przez nowe przepisy o ochronie środowiska.

- Są to bardzo drogie urządzenia, a zależą od wielkości statku, czyli wielkości zbiorników balastowych. Cena takiego urządzenia plus montaż to koszt około miliona dolarów - mówi Krzysztof Gogol z Polskiej Żeglugi Morskiej.

Armatorzy mają rok na modernizację. To duża szansa dla polskich stoczni na wielomilionowe kontrakty. Aby na statku zamontować urządzenia do uzdatniania wód balastowych trzeba jednostkę dokować.

- Nowo wybudowane statki PŻM-u mają już zainstalowany taki system, a teraz przymierzamy się do modernizacji jednostek, które pływają. Gromadzimy już środki finansowe. Będzie to duży wydatek dla firmy, bo PŻM ma 60 statków - dodaje Gogol.

Niedawno armatorzy statków zostali zmuszeni, aby na Morzu Północnym i Bałtyku zmniejszyć emisję siarki z kominów. To też było związane z dużymi wydatkami.
Urządzenia zależą od wielkości statku - tłumaczy Krzysztof Gogol z PŻM.
Nowe statki mają już zainstalowany system - zapewnia Gogol.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty