Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Prom Mazovia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Prom Mazovia należący do Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin/Archiwum]
Polska Żegluga Bałtycka szuka firmy, która zaprojektuje dla niej nowe promy. Wysłała w tej sprawie zapytania ofertowe.
Nowe jednostki mają zabierać 800 pasażerów. Linia ładunkowa, gdzie będą stać samochody, ma mieć 3,5 kilometra, a na pokładzie ma się znaleźć m.in. kasyno.

- To jeden z najbardziej atrakcyjnych projektów czy zadań projektowych, które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku - tak zamówienie Polskiej Żeglugi Bałtyckiej ocenia Piotr Żelazek ze szczecińskiego biura projektowego Westcon Design Poland. - Jak wszystkie inne biura patrzymy z zainteresowaniem na rozwój tego projektu.

Polska Żegluga Bałtycka określiła, jakie statki chce otrzymać. Wiadomo, że będą miały podwójny napęd na ropę i gaz LNG. - To będzie klasyczny ro-pax. Długość ok. 220 metrów, szerokość ok. 30 metrów - mówi Żelazek.

To już trzecia próba budowy w polskich stoczniach promów na linię ze Świnoujścia do Szwecji. Dotychczas wszystkie były nieudane.

Według nieoficjalnych informacji, o kontrakt na wykonanie projektu ubiegają się trzy biura ze Szczecina i jedno z Gdańska.

Dwa promy dla PŻB mają kosztować ok. 250 milionów euro.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty