Nic bez konsultacji społecznych nie wybudujemy - mówi prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Dariusz Słaboszewski. Port rozpoczął prace koncepcyjne głębokowodnego terminala kontenerowego, który ma powstać w Świnoujściu.
Terminal miałby powstać na wschód od gazoportu. Jego głębokość techniczna ma wynosić 17 metrów, czyli tyle, ile wynosi zanurzenie największych statków wchodzących na Bałtyk.
- Terminal kontenerowy ma uzupełnić kompleksowo ofertę Zespołu Portów Szczecin-Świnoujście, jako portu uniwersalnego, który jest w stanie obsłużyć każdy rodzaj ładunku i który ma decydować o rozwoju regionu oraz tej części naszego kraju - mówi Słaboszewski.
Port opracowuje studium wykonalności tej inwestycji. Wcześniej rozważano posadowienie nowych nabrzeży w gazoporcie.
- Na razie przygotowujemy bardzo wstępne studium wykonalności. Jesteśmy przed konsultacjami społecznymi z mieszkańcami Świnoujścia. Nic bez nich nie będzie realizowane. Więcej na temat inwestycji będziemy mogli powiedzieć po przygotowaniu pełnej dokumentacji, za 8-10 miesięcy - dodaje Słaboszewski.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu nie obsługują największych kontenerowców, jakie wpływają na Bałtyk. Po wybudowaniu terminala będzie to możliwe.
- Terminal kontenerowy ma uzupełnić kompleksowo ofertę Zespołu Portów Szczecin-Świnoujście, jako portu uniwersalnego, który jest w stanie obsłużyć każdy rodzaj ładunku i który ma decydować o rozwoju regionu oraz tej części naszego kraju - mówi Słaboszewski.
Port opracowuje studium wykonalności tej inwestycji. Wcześniej rozważano posadowienie nowych nabrzeży w gazoporcie.
- Na razie przygotowujemy bardzo wstępne studium wykonalności. Jesteśmy przed konsultacjami społecznymi z mieszkańcami Świnoujścia. Nic bez nich nie będzie realizowane. Więcej na temat inwestycji będziemy mogli powiedzieć po przygotowaniu pełnej dokumentacji, za 8-10 miesięcy - dodaje Słaboszewski.
Porty w Szczecinie i Świnoujściu nie obsługują największych kontenerowców, jakie wpływają na Bałtyk. Po wybudowaniu terminala będzie to możliwe.