PŻM przewiózł mniej towarów, bo ma mniej statków - informuje szczeciński armator.
Chodzi o pierwsze półrocze tego roku i pół miliona ton ładunku - jak wyjaśnia Krzysztof Gogol z PŻM. Jednocześnie podkreśla, że chociaż poprzedni zarząd sprzedał pięć jednostek, to armator liczy na lepsze wyniki w kolejnych kwartałach 2017 roku.
- To ma związek z tym, że obniżył się nam potencjał przewozowy. Kilka statków zostało sprzedanych w ubiegłym roku i na początku tego roku, ale od lutego tego roku, czyli od momentu wprowadzenia zarządu komisarycznego żaden statek PŻM-owski nie został sprzedany. Mamy nadzieję, że w związku z tym, że potencjał się utrzymuje kolejne kwartały będą lepsze jeśli chodzi o przewozy - mówi Gogol.
Przy czym - na rynkach frachtowych nadal panuje kryzys. Pokazuje to Bałtycki Indeks Frachtowy wyrażony w punktach - teraz to 1000 punktów, gdy do opłacalnej żeglugi powinien wynosić ponad 1500 punktów.
- Jeśli chodzi o tonaż masowców, który jest podstawą PŻM-u, czyli statki typu "handysize" tam sytuacja nie jest najgorsza, ale generalnie stawki są bardzo bardzo poniżej oczekiwań - przyznał Gogol.
Statki PŻM przewiozły najwięcej zbóż, nawozów sztucznych i stali. Nawozy transportowano głównie dla Zakładów Chemicznych Police.
- To ma związek z tym, że obniżył się nam potencjał przewozowy. Kilka statków zostało sprzedanych w ubiegłym roku i na początku tego roku, ale od lutego tego roku, czyli od momentu wprowadzenia zarządu komisarycznego żaden statek PŻM-owski nie został sprzedany. Mamy nadzieję, że w związku z tym, że potencjał się utrzymuje kolejne kwartały będą lepsze jeśli chodzi o przewozy - mówi Gogol.
Przy czym - na rynkach frachtowych nadal panuje kryzys. Pokazuje to Bałtycki Indeks Frachtowy wyrażony w punktach - teraz to 1000 punktów, gdy do opłacalnej żeglugi powinien wynosić ponad 1500 punktów.
- Jeśli chodzi o tonaż masowców, który jest podstawą PŻM-u, czyli statki typu "handysize" tam sytuacja nie jest najgorsza, ale generalnie stawki są bardzo bardzo poniżej oczekiwań - przyznał Gogol.
Statki PŻM przewiozły najwięcej zbóż, nawozów sztucznych i stali. Nawozy transportowano głównie dla Zakładów Chemicznych Police.