Porty w Ystad i Trelleborgu przejdą warte setki milionów euro remonty - szwedzkie władze chcą je dostosować do coraz większego ruchu promów płynących z Polski.
Okazuje się, że z roku na rok Szwecję odwiedza coraz więcej pasażerów. Ze Świnoujścia, Kołobrzegu czy Trójmiasta w podróż po Skandynawii wyruszają też miliony TiR-ów rocznie.
W ubiegłym roku promem z Ystad do Polski i na Bornholm podróżowało ponad 2 miliony 100 tysięcy osób. To nowy rekord. Szwedzi szacują, że do 2030 roku ruch pasażerski tylko do Polski wzrośnie do 3 milionów osób. Aby zapewnić odpowiednią infrastrukturę, port w Ystad zostanie rozbudowany.
- Wiemy, że armatorzy są zainteresowani większymi jednostkami. Dlatego planujemy budowę dwóch nowych terminali promowych, które będą przystosowane, do przyjmowanie promów nowej generacji o długości do 240 metrów - powiedział w rozmowie z Radiem Szczecin, dyrektor portu w Ystad Björn Boström.
W rozbudowę nowej części portu w Trelleborgu przeznaczono 140 milionów euro. Część środków zostanie zainwestowana w automatyzację systemów przeładunkowych, co ma zwiększyć możliwości logistyczne portu.
W ubiegłym roku promem z Ystad do Polski i na Bornholm podróżowało ponad 2 miliony 100 tysięcy osób. To nowy rekord. Szwedzi szacują, że do 2030 roku ruch pasażerski tylko do Polski wzrośnie do 3 milionów osób. Aby zapewnić odpowiednią infrastrukturę, port w Ystad zostanie rozbudowany.
- Wiemy, że armatorzy są zainteresowani większymi jednostkami. Dlatego planujemy budowę dwóch nowych terminali promowych, które będą przystosowane, do przyjmowanie promów nowej generacji o długości do 240 metrów - powiedział w rozmowie z Radiem Szczecin, dyrektor portu w Ystad Björn Boström.
W rozbudowę nowej części portu w Trelleborgu przeznaczono 140 milionów euro. Część środków zostanie zainwestowana w automatyzację systemów przeładunkowych, co ma zwiększyć możliwości logistyczne portu.