Projekt ma także wymiar ogólnopolski, gdyż przewiduje działania wzmacniające istniejącą już koalicję pn. "Ogólnopolskie Porozumienie Organizacji i Inicjatyw działających na rzecz osób z ADHD" oraz organizację konwentu na szczeblu krajowym. Efektem tych prac będą postulaty zmian systemowych ADHD w obszarze edukacji, zdrowia i polityki społecznej. Wraz z rekomendacjami młodzieży i liderów lokalnych pozwolą rozpocząć proces legislacyjny.
Planowane działania
1. Z grupą dzieci/ młodzieży z ADHD
2. Z rodzicami/opiekunami dzieci z ADHD
3. Z nauczycielami – współpraca ze szkołami
4. Z kuratorami sadowymi i społecznymi, policją, z asystentami rodzin
5. Dyżur eksperta ADHD w Placówce
6. Spotkania dzieci/młodzieży - Innowacyjność projektu: dzieci/ młodzież będą same wytyczać swoje zmiany
7. Spotkania wszystkich OPP w Polsce działających w ramach Porozumienia Organizacji i Inicjatyw działających na rzecz osób z ADHD
8. Ogólnopolski Kongres ADHD
9. Publikacja - poradnik
Rezultaty
Planowane działania doprowadzą do zmian w kilku obszarach.
Pierwszym i kluczowym dla społeczności lokalnej będzie wzmocnienie roli placówki
ADHD oraz profesjonalizacja jej działań w środowisku.
Punktem zwrotnym dla współpracy na wszystkich płaszczyznach będzie uruchomienie
tel. dyżurnego, co pozwoli na wsparcie w sytuacjach trudnych nauczycieli, rodziców oraz
samej młodzieży.
Podczas realizacji zostaną wypracowane trwałe relacje między instytucjami
tzw. multimodalny model wsparcia jako początek zmiany systemowej.
Dzięki procesowi współdecydowania w zakresie rozwiązań modelowych można śmiało
przyjąć, że będzie to trwała kooperacja. Współpraca na poziomie Ogólnopolskim
przyczyni się do powstania rekomendacji, ale także zacieśnienia kontaktów pomiędzy
specjalistami, wymiany myśli i doświadczeń. Może stać się początkiem zupełnie nowych
rozwiązań mających swoją kontynuację później. Zmiany legislacyjne i ich monitoring
rozpoczną się po zakończeniu projektu.
Projekt współfinansowany z Funduszy EOG w ramach programu Obywatele dla Demokracji
Planowane działania
1. Z grupą dzieci/ młodzieży z ADHD
2. Z rodzicami/opiekunami dzieci z ADHD
3. Z nauczycielami – współpraca ze szkołami
4. Z kuratorami sadowymi i społecznymi, policją, z asystentami rodzin
5. Dyżur eksperta ADHD w Placówce
6. Spotkania dzieci/młodzieży - Innowacyjność projektu: dzieci/ młodzież będą same wytyczać swoje zmiany
7. Spotkania wszystkich OPP w Polsce działających w ramach Porozumienia Organizacji i Inicjatyw działających na rzecz osób z ADHD
8. Ogólnopolski Kongres ADHD
9. Publikacja - poradnik
Rezultaty
Planowane działania doprowadzą do zmian w kilku obszarach.
Pierwszym i kluczowym dla społeczności lokalnej będzie wzmocnienie roli placówki
ADHD oraz profesjonalizacja jej działań w środowisku.
Punktem zwrotnym dla współpracy na wszystkich płaszczyznach będzie uruchomienie
tel. dyżurnego, co pozwoli na wsparcie w sytuacjach trudnych nauczycieli, rodziców oraz
samej młodzieży.
Podczas realizacji zostaną wypracowane trwałe relacje między instytucjami
tzw. multimodalny model wsparcia jako początek zmiany systemowej.
Dzięki procesowi współdecydowania w zakresie rozwiązań modelowych można śmiało
przyjąć, że będzie to trwała kooperacja. Współpraca na poziomie Ogólnopolskim
przyczyni się do powstania rekomendacji, ale także zacieśnienia kontaktów pomiędzy
specjalistami, wymiany myśli i doświadczeń. Może stać się początkiem zupełnie nowych
rozwiązań mających swoją kontynuację później. Zmiany legislacyjne i ich monitoring
rozpoczną się po zakończeniu projektu.
Projekt współfinansowany z Funduszy EOG w ramach programu Obywatele dla Demokracji