Celem akcji jest zwrócenie uwagi na ten kobiecy nowotwór, szerzenie świadomości na temat tej choroby, przypomnienie o roli badań ginekologicznych. Nowotwór jajnika przebiega bezboleśnie i wykrywany jest najczęściej w zaawansowanym stadium. Najczęstsze objawy zwykle kojarzone są z układem trawiennym, a nie rodnym, dlatego niezwykle ważne są regularne wizyty ginekologiczne, szczególnie po 50. roku życia.
– Sama chorowałam na raka jajnika i na własnej skórze przekonałam się, że objawów można zupełnie nie zauważyć. „Uratowało” mnie ginekologiczne badanie USG, podczas którego lekarz zwrócił uwagę na zmiany w jajniku. Wcześniej wiedziałam wprawdzie, że taka choroba istnieje, ale nie spodziewałam się, że dotknie również mnie. Dlatego dziś tym bardziej zależy mi, by kolor turkusowy zwracał uwagę kobiet na nowotwór jajnika i przypominał o konieczności wykonywania regularnych badań ginekologicznych – mówi Anna Nowakowska, założycielka Stowarzyszenia na Rzecz Walki z Chorobami Nowotworowymi Sanitas, współorganizatorka kampanii „Dla niej. Możemy więcej”.
Miesiąc Świadomości Raka Jajnika obchodzony jest w Polsce po raz pierwszy, z inicjatywy organizatorów kampanii edukacyjnej „Dla niej. Możemy więcej”. Zachęcamy do odwiedzenia strony kampanii: www.dlaniejmozemywiecej.pl oraz do obejrzenia spotu: https://www.youtube.com/watch?v=5QnvjQH0Ji8.
– Sama chorowałam na raka jajnika i na własnej skórze przekonałam się, że objawów można zupełnie nie zauważyć. „Uratowało” mnie ginekologiczne badanie USG, podczas którego lekarz zwrócił uwagę na zmiany w jajniku. Wcześniej wiedziałam wprawdzie, że taka choroba istnieje, ale nie spodziewałam się, że dotknie również mnie. Dlatego dziś tym bardziej zależy mi, by kolor turkusowy zwracał uwagę kobiet na nowotwór jajnika i przypominał o konieczności wykonywania regularnych badań ginekologicznych – mówi Anna Nowakowska, założycielka Stowarzyszenia na Rzecz Walki z Chorobami Nowotworowymi Sanitas, współorganizatorka kampanii „Dla niej. Możemy więcej”.
Miesiąc Świadomości Raka Jajnika obchodzony jest w Polsce po raz pierwszy, z inicjatywy organizatorów kampanii edukacyjnej „Dla niej. Możemy więcej”. Zachęcamy do odwiedzenia strony kampanii: www.dlaniejmozemywiecej.pl oraz do obejrzenia spotu: https://www.youtube.com/watch?v=5QnvjQH0Ji8.