Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz

Rozpoczął się kolejny etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Problem wciąż stanowi zabytkowa willa Grüneberga, która stoi na trasie tramwaju. Fot. Marek Borowiec [Radio Szczecin]
Rozpoczął się kolejny etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Problem wciąż stanowi zabytkowa willa Grüneberga, która stoi na trasie tramwaju. Fot. Marek Borowiec [Radio Szczecin]
Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju postępuje. W pobliżu Basenu Górniczego w Szczecinie wykonawca układa już tory. Problem wciąż stanowi zabytkowa willa Grüneberga, która stoi na trasie tramwaju.
Nadal nie wiadomo, w jaki sposób przesunąć zabytek. - Trzeba wybrać odpowiednią metodę. Taką, która spełniałaby wszystkie wymogi konserwatorskie i pozwoliłaby na dalsze użytkowanie obiektu - mówi szefowa inwestycji miejskich, Elżbieta Ostatek.

Pod uwagę branych jest kilka rozwiązań, m.in. przesunięcie willi w całości lub rozbiórka budynku na części i powtórne złożenie. Te elementy, których nie dałoby się przesunąć, zostałyby odbudowane.

Decyzja musi być podjęta jak najszybciej. Według informacji uzyskanych od konserwator zabytków, Ewy Staneckiej, stanie się to w połowie marca.

- Termin realizacji inwestycji nie jest zagrożony, aczkolwiek liczymy na jak najszybsze podjęcie decyzji przez wojewódzką konserwator zabytków - dodaje zastępca prezydenta Szczecina, Bogdan Jaroszewicz.

Szczeciński Szybki Tramwaj, który połączy Prawo- i Lewobrzeże ma być gotowy wiosną 2015 roku. Koszt inwestycji to blisko 240 mln zł, z czego ponad 100 mln będzie pochodzić z funduszy unijnych.

By budowa linii mogła ruszyć, miasto eksmitowało ostatnich mieszkańców willi Grüneberga. Po zakończeniu inwestycji w zabytkowym budynku może powstać szkoła muzyczna.

Willa została wybudowana w 1912 roku. Należała do Feliksa Grüneberga, właściciela położonej po sąsiedzku, zniszczonej w czasie wojny fabryki organów.
- Trzeba wybrać odpowiednią metodę. Taką, która spełniałaby wszystkie wymogi konserwatorskie i pozwoliłaby na dalsze użytkowanie obiektu - mówi szefowa inwestycji miejskich, Elżbieta Ostatek.
- Termin realizacji inwestycji nie jest zagrożony, aczkolwiek liczymy na jak najszybsze podjęcie decyzji przez wojewódzką konserwator zabytków - dodaje zastępca prezydenta Szczecina, Bogdan Jaroszewicz.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty