Już wiadomo w jakich warunkach, między innymi pogodowych, gazowce będą mogły zawijać do terminalu LNG w Świnoujściu. Określił je Urząd Morski.
- Jeżeli siła wiatru będzie większa niż sześć stopni w skali Beauforta, gazowce będą czekać na wejście do terminalu LNG w Świnoujściu - tłumaczy Janusz Majewski, dyrektor Szczecin Pilot (kapitanowie z tej firmy będą wprowadzać gazowce). - Administracja morska narzuca to, w przepisach portowych jest specjalny rozdział dotyczący terminalu LNG, który określa siłę wiatru czy stan wód.
- Warunki, w jakich mogą być wprowadzane statki do gazoportu, nie są zbyt wygórowane - mówi kapitan Stanisław Gucma, rektor Akademii Morskiej w Szczecinie. - To są kryteria przyzwoite. Jeśli chodzi np. o wiatr, to jest 10 m/s.
Kapitan Stanisław Gucma uspokaja, że wiatr o skali sześciu stopni w skali Beauforta jest rzadkością na Bałtyku.
- Warunki, w jakich mogą być wprowadzane statki do gazoportu, nie są zbyt wygórowane - mówi kapitan Stanisław Gucma, rektor Akademii Morskiej w Szczecinie. - To są kryteria przyzwoite. Jeśli chodzi np. o wiatr, to jest 10 m/s.
Kapitan Stanisław Gucma uspokaja, że wiatr o skali sześciu stopni w skali Beauforta jest rzadkością na Bałtyku.