Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Pierwszy etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju kosztował około 190 mln złotych. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Pierwszy etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju kosztował około 190 mln złotych. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Najpierw wybudowali torowisko, teraz za dodatkowe pół miliona złotych chcą je naprawić. Chodzi o firmę Strabag, która odpowiada za zaprojektowanie i ułożenie torów SST pod wiaduktem w ciągu ulicy Hangarowej. W tym miejscu tory odkształciły się i tramwaje muszą zwalniać.
Torowisko wymaga naprawy, dlatego miasto ogłosiło przetarg na wykonawce tej inwestycji. Jedyną firmą, która się zgłosiła, to właśnie Strabag. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, ich zdaniem wszystko zostało wykonane zgodnie z projektem. Nie uwzględniono w nim jednak przyrządów wyrównawczych, które zapobiegają nadmiernemu naprężaniu się szyn.

Miasto na naprawę torowiska chce przeznaczyć blisko pół miliona złotych. M.in. na doposażenie torowiska we wspomniane urządzenia, korektę geometrii torów. Oferta jest teraz analizowana przez urzędników.

Firma na naprawę będzie miała trzy miesiące od momentu podpisania umowy. Wykonanie prac wymagać będzie zamknięcia ruchu tramwajowego na odcinku od Basenu Górniczego do Pętli Turkusowa. Na czas trwania prac przygotowana będzie komunikacja zastępcza.

Pierwszy etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju kosztował około 190 mln złotych. Niespełna połowę zapłaciło miasto. Kiedy rozpocznie się remont feralnego odcinka - jeszcze nie wiadomo.
Relacja Joanny Gralki

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty