Od 2022 roku jeden bilet, aby poruszać się komunikacją między Szczecinem, Stargardem, Policami, Goleniowem czy Gryfinem - w środę Szczecińska Kolej Metropolitalna przeszła z fazy idei do fazy realizacji.
Wyremontowane tory, specjalne węzły przesiadkowe aby przesiąść się np. z pociągu do komunikacji miejskiej w wymienionych miastach - tak w praktyce ma działać SKM. A jak podkreśla prezydent Piotr Krzystek, mimo złożoności projektu, każdy z partnerów jest w pełni zaangażowany.
- Nikt tutaj nie przepychał do sąsiada, tylko starał się w swoim zakresie wszystkie tematy ogarnąć - mówi Krzystek.
Prezydent Stargardu Rafał Zając zwraca uwagę, jak ważne to może być dla lokalnego rynku pracy.
- To jest dotarcie do miejsc pracy, spędzania czasu wolnego czy uczelni - mówi Zając.
Dyrektor biura Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego Roman Walaszkowski, którego instytucja jest liderem projektu - zapewnia, że zdąży do 2022 roku.
- W najbliższych tygodniach zostanie ogłoszony przetarg na zaprojektowanie 24 węzłów przesiadkowych. Za rok rozpoczynamy budowę - mówi Walaszkowski.
W sumie wartość projektu to prawie 750 milionów złotych.