Rozmowy trwają, a minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej ma nadzieję, że w tym roku uda się podpisać umowę na budowę głębokowodnego terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Według Zarządu Portu Szczecin-Świnoujście, idealnym partnerem byłaby firma, która zaprojektuje, sfinansuje i zbuduje terminal, a później będzie jego operatorem.
Minister Marek Gróbarczyk w "Rozmowach pod krawatem" mówił, że rozmowy trwają. - Założyliśmy sobie, że proces wyłonienia wykonawcy, czyli operatora zakończy się we wrześniu tego roku. Oczywiście sytuacja jest na tyle skomplikowana z powodu pandemii, że podejrzewam, może ulec spowolnieniu. Jestem jednak dobrej myśli. Chcemy podpisać umowę z głównym operatorem do końca tego roku - powiedział Gróbarczyk.
Terminal kontenerowy w Świnoujściu ma powstać po wschodniej stronie falochronu osłaniającego istniejący port zewnętrzny, w sąsiedztwie terminalu LNG. Budowa może potrwać około 2-3 lat i jest szacowana na około trzech miliardów złotych.
Minister Marek Gróbarczyk w "Rozmowach pod krawatem" mówił, że rozmowy trwają. - Założyliśmy sobie, że proces wyłonienia wykonawcy, czyli operatora zakończy się we wrześniu tego roku. Oczywiście sytuacja jest na tyle skomplikowana z powodu pandemii, że podejrzewam, może ulec spowolnieniu. Jestem jednak dobrej myśli. Chcemy podpisać umowę z głównym operatorem do końca tego roku - powiedział Gróbarczyk.
Terminal kontenerowy w Świnoujściu ma powstać po wschodniej stronie falochronu osłaniającego istniejący port zewnętrzny, w sąsiedztwie terminalu LNG. Budowa może potrwać około 2-3 lat i jest szacowana na około trzech miliardów złotych.