Jesteśmy gotowi do współpracy - mówili w czwartek podczas spotkania w Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie samorządowcy z regionu.
To odpowiedź na środowy apel polityków Prawa i Sprawiedliwości w sprawie Zachodniej Obwodnicy Szczecina. Zgodnie z rządowymi zapowiedziami, przetarg na to zadanie będzie ogłoszony w połowie tego roku.
Obwodnica będzie przebiegać od Kołbaskowa, przez gminę Dobra, Police, pod Odrą do gminy Goleniów.
- 14 lat czekaliśmy na informacje o przetargu. To będzie największy impuls gospodarczy od lat - mówi wójt Kołbaskowa Małgorzata Schwarz. - Droga jest podstawowym traktem komunikacyjnym, który nie służy tylko mieszkańcom, ale również inwestorom.
W spotkaniu z samorządowcami brał udział przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- To było dobre merytoryczne spotkanie - ocenił starosta policki Andrzej Bednarek. - Informacje, które przekazał pan rzecznik to nic innego, jak potwierdza się fakt, że przechodzimy do drugiej fazy realizacji.
Czwartkowe spotkanie zorganizował marszałek województwa Olgierd Geblewicz, który zapowiedział, że zwróci się z oficjalną deklaracją do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka w sprawie współpracy samorządów z rządem przy budowie obwodnicy.
- Rząd chce realizować tą inwestycję, co przyjmujemy z bardzo dużym uznaniem i jesteśmy gotowi do współpracy w zakresie zarówno decyzji administracyjnych, które często są po naszej stronie, również w zakresie dostosowywania naszych układów komunikacyjnych, za które odpowiadamy - mówił Geblewicz.
Podobne zapowiedzi składali wójtowie i burmistrzowie pozostałych gmin, przez które przebiegać będzie droga, czyli m.in. Kołbaskowa, Dobrej i Goleniowa.
- To dobry prognostyk dla mieszkańców województwa - uważa poseł PiS Artur Szałabawka. - Cały czas powtarzałem, powtarzam i będę powtarzał, że dobra współpraca rządu i samorządu buduje, a zła rujnuje. Z tego założenia wyszedł marszałek województwa i my możemy toczyć spory. Spór jest podstawą demokracji, natomiast w kwestii tak kluczowych wyzwań, największej inwestycji drogowej w dziejach Szczecina, musimy grać do jednej bramki.
Zachodnia Obwodnica Szczecina ma mieć ponad 50 kilometrów, w tym tunel pod Odrą, który będzie najdłuższy w Polsce.
Obwodnica będzie przebiegać od Kołbaskowa, przez gminę Dobra, Police, pod Odrą do gminy Goleniów.
- 14 lat czekaliśmy na informacje o przetargu. To będzie największy impuls gospodarczy od lat - mówi wójt Kołbaskowa Małgorzata Schwarz. - Droga jest podstawowym traktem komunikacyjnym, który nie służy tylko mieszkańcom, ale również inwestorom.
W spotkaniu z samorządowcami brał udział przedstawiciel Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- To było dobre merytoryczne spotkanie - ocenił starosta policki Andrzej Bednarek. - Informacje, które przekazał pan rzecznik to nic innego, jak potwierdza się fakt, że przechodzimy do drugiej fazy realizacji.
Czwartkowe spotkanie zorganizował marszałek województwa Olgierd Geblewicz, który zapowiedział, że zwróci się z oficjalną deklaracją do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka w sprawie współpracy samorządów z rządem przy budowie obwodnicy.
- Rząd chce realizować tą inwestycję, co przyjmujemy z bardzo dużym uznaniem i jesteśmy gotowi do współpracy w zakresie zarówno decyzji administracyjnych, które często są po naszej stronie, również w zakresie dostosowywania naszych układów komunikacyjnych, za które odpowiadamy - mówił Geblewicz.
Podobne zapowiedzi składali wójtowie i burmistrzowie pozostałych gmin, przez które przebiegać będzie droga, czyli m.in. Kołbaskowa, Dobrej i Goleniowa.
- To dobry prognostyk dla mieszkańców województwa - uważa poseł PiS Artur Szałabawka. - Cały czas powtarzałem, powtarzam i będę powtarzał, że dobra współpraca rządu i samorządu buduje, a zła rujnuje. Z tego założenia wyszedł marszałek województwa i my możemy toczyć spory. Spór jest podstawą demokracji, natomiast w kwestii tak kluczowych wyzwań, największej inwestycji drogowej w dziejach Szczecina, musimy grać do jednej bramki.
Zachodnia Obwodnica Szczecina ma mieć ponad 50 kilometrów, w tym tunel pod Odrą, który będzie najdłuższy w Polsce.
Czwartkowe spotkanie zorganizował marszałek województwa Olgierd Geblewicz, który zapowiedział, że zwróci się z oficjalną deklaracją do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka w sprawie współpracy samorządów z rządem przy budowie obwodnicy.
Dodaj komentarz 3 komentarze
ja bym tak entuzjastycznie się nie cieszył...
Pamiętacie z jaką pompą i zadęciem PiS świętował rozpoczęcie budowy promu?
Prezes, premier, stado księży i cholera wie, kto jeszcze to celebrował. I co?
JAJCO
Jak PiS obiecuje, to obiecuje
Każdy, kto na bieżąco śledzi informacje dotyczące Szczecina doskonale wie, że w 2019 r. podpisano umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej tej obwodnicy, dzięki czemu można było rozpocząć badania geologiczne (m.in. ponad 4000 wierceń).
A w 2015, zaraz po wyborach, zabrano pieniądze na wykonanie tej koncepcji, wykreślając ZOS z PBD. Z resztą nie ma jej tam do dzisiaj, PiS chce tą drogę budować z funduszu odbudowy, czyli budżecie unijnym przeznaczonym na walkę z kryzysem po koronawirusie. Sama droga ma być w partnerstwie publiczno-prywatnym, również nie ma szczegółów jakie to ma być partnerstwo i z jakim podmiotem. Tyle tytułem uzupełnienia.