Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
To ostatnie chwile parkowania w mniejszej i tańszej szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania. Decyzją miasta - jak i popierającej prezydenta koalicji KO i Bezpartyjnych - od 31 marca, czyli już w tym tygodniu SPP podrożeje i stanie się większa. Nie będzie można też kupić abonamentu na rok.
Zwolennicy zmian podkreślają, że w Szczecinie jest coraz więcej aut i Strefa w dotychczasowym kształcie przestała spełniać swoją funkcję wymuszania rotacji na miejscach parkingowych w centrum.

W zamian uchwalono obniżki cen biletów okresowych w komunikacji miejskiej, będzie też uruchomiona dodatkowa linia autobusowa.

Przeciwnicy z opozycyjnego w radzie miasta klubu PiS oceniają, że w trudnym czasie pandemii miasto nie powinno nakładać na mieszkańców dodatkowych opłat a większa Strefa nie zmieni trudnej sytuacji z parkowaniem w Szczecinie.

Urząd szacuje wpływy z większej i droższej strefy na około 50 milionów złotych - wcześniej to było około 16 milionów.

Od kwietnia 2021 roku za godzinę postoju w podstrefie A zapłacimy 3,60 zł zamiast dotychczasowych 2,80 zł, a w podstrefie B - 2,80 zł zamiast 1,60 zł. Minimalna opłata za postój (15 minut) w podstrefie A to 90 groszy, a w podstrefie B - 70 groszy.

Nowa strefa obejmie 140 ulic i placów zamiast dotychczasowych 80.

Dodaj komentarz 8 komentarzy

Skoro stan ulic w Szczecinie jest fatalny, krawężniki są wysokie, nie ma prawidłowego oznakowania miejsc parkingowych, nie ma także wielopoziomowych parkingów publicznych w centrum, zlikwidowano miejsca parkingowe i przepustowość niektórych ulic, to do kompletu brakowało tylko podwyższenia cen w strefie płatnego parkowania oraz jej rozszerzenia. Dobrze, że rządząca w mieście koalicja nie kryje się ze swoim stosunkiem do kierowców-mieszkańców-wyborców...
Tłuste koty w zgranym tandemie z Miastem w kolejnej batalii przeciwko kierowcom. Wpompujcie teraz jeszcze z 0,5 mln zł w jakieś rojenia o Placu Orła Białego, dzięki SPP macie zagwarantowana kasę na kontynuację robienie sobie cyrku ze Szczecina. A może w inne miejsce, np. te które kiedyś było Aleją Kwiatową? Zawsze jeszcze można tam jakieś kolejne pudełko dospawać...
i bardzo dobrze, nie stać cie na utrzymanie samochodu to nie blokuj miejsca parkingowego w centrum, niektóre graty stoją tygodniami bo za darmo, jak trzeba będzie płacić to graty nie będą blokować centrum
A czy miasto pomysł jak ograniczyć ilość samochodów wjeżdżających do centrum? To jest prawdziwy problem.
Akcja - i reakcja. Dwie dekady mijają, jak ceny i dostępność działek budowlanych w Szczecinie skłoniła rzesze mieszkańców do przeprowadzki poza granice administracyjne miasta lub na jego opłotki. Nikogo więc nie powinien dziwić fakt, że samochodów w mieście jest coraz więcej, gdyż gminy-sypialnie pracy nie dają, nie ma tam też żłobków, przedszkoli, szkól ponadpodstawowych, itd. Tak więc dziś Gmina ukarze tych wszystkich, co sobie samochody pokupowali. I za to, że ludzie są wygodni i nie podróżują komunikacją miejską, choć ta (choć dla picu) tanieje. A ktoś może słyszał, żeby Gmina zrealizowała jakiś planowany w centrum parkingowiec?
Akcja-rekakcja
Wyprowadzilas się za miasto to musisz żyć z tym że jesteś uzależniona od samochodu. Tańsza działka oznacza droższe i trudniejsze dojazdy. Śmieszne że ktoś postanowił płacić podatki np w Dobrej ale ma pretensje do Szczecina że nie buduje dla nich infrastruktury.
Do Agnieszka : jak to Gmina karze ????, jesteśmy dorośli więc chyba mamy świadomość z czym się wiążą codzienne dojazdy do Szczecina, tak samo można powiedzieć że pracodawca każe pracownika za to, że zakład pracy jest w centrum miasta, graty z centrum trzeba wyrzucić
@Agnieszka, co za głupota - po co mieszkańcom miasta parkingowiec w centrum?? Parkingi robi się na obrzeżach miasta, przy stacjach SKM-ki

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty