Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Michał Przepiera przyznał w "Rozmowach pod Krawatem", że jest problem.
W godzinach szczytu zakorkowane jest nie tylko centrum.
Jak wyjaśniał Przepiera, nagromadzenie inwestycji wynika między innymi z konieczności realizacji prac, które mają dofinansowanie unijne. Te trzeba zakończyć do 2023 roku. Większość z tych dużych, które sprawiają dziś problemy mają takie dofinansowanie. Chodzi m.in. o przebudowę węzła Głębokie, ulicy Szafera, węzła Łękno czy Estakady Pomorskiej. Jak dodawał Przepiera, finansowanie z Unii to nie jedyny powód.

- Jeżeli mamy powiedzmy dziesięć inwestycji w tej chwili - znacznie więcej ich jest oczywiście, ale te największe, które są prowadzone przez dwa, trzy lata. Teraz wyobraźmy sobie, żebyśmy je robili, abstrahuje już od Unii Europejskiej, następująco po sobie: jedna się kończy, następna się zaczyna, łatwo wyliczyć, że przy tych dziesięciu inwestycjach, potrzeba by było na to 30 lat, jeżeli byśmy liczyli w okresie trzyletnim - powiedział zastępca prezydenta Szczecina.

W tym roku na inwestycję w budżecie miasta zapisano miliard dwieście milionów złotych.
Jedna trzecia środków pochodzi z Unii Europejskiej, jedna trzecia z kredytów a jedna trzecia ze budżetu miasta.
Jak wyjaśniał Przepiera, nagromadzenie inwestycji wynika między innymi z konieczności realizacji prac, które mają dofinansowanie unijne. Te trzeba zakończyć do 2023 roku.

Dodaj komentarz 5 komentarzy

Przynajmniej budują. A SKMka stoi. Tylko kolejny narodowy twór chcą stworzyć. Od torów od promów.
A nie idzie zażądać od wykonawców, by prace były prowadzone całodobowo???
Na argument, że to by podrożyło koszty inwestycji odpowiadam: teraz to MY, mieszkańcy i przedsiębiorcy Szczecina ponosimy dużo wyższe koszty i miasto nic nie robi, by nas odciążyć czy choćby skrócić czas ich ponoszenia!
Żyjecie z naszych pieniędzy, to się weźcie do porządnej roboty!
Należy rozumieć, że przeprosiny są za brak umiejętności planowania, znajomości zasad logistyki, czy ogólnych zasad zarządzania.
Problemem nie są remonty, a ilość samochodów. Gdyby w centrum jeździli tylko mieszkańcy miasta, to nie byłoby problemu.
nieudaczniki ktorzy rozkopali cale miasto w jednym terminie glupio sie tlumaczac terminami do konca unijnych doplat bo wczesniej nie potrafili z tego budowac czy jak :))
a miasto najlepiej zaorac i tak to wiocha mieszkancow wywalic zostawic tylko glupich rzadzacych i pseudoekologow terrorystow ktorym dac prawo do uzywania i kupic za nasze pieniadze drogie i luksusowe samochody takie minimum za 500tys zlotych a reszta choloty czytaj mieszkancow niech chodzi albo rowerem jezdzi ewentualnie powrot do konni i oslow tramwaje i autobusy tez zlikwidowac bo to tylko smrod i trzeba placic

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty