Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia

Bałtyk. Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin/Archiwum]
Bałtyk. Fot. Maciej Papke [Radio Szczecin/Archiwum]
Nowy tor podejściowy do portu w Świnoujściu ma ominąć sporne wody z Niemcami. Takie założenia znajdą się w opracowywanym we wtorek długoletnim planem inwestycyjnym Urzędu Morskiego w Szczecinie, mówi Wojciech Zdanowicz dyrektor urzędu.
- Jesteśmy w trakcie szykowania programu wieloletniego, którego jednym z elementów jest inwestycja zapewniająca dostęp do portu w Świnoujściu o głębokości 17 metrów, a więc dla statków o zanurzeniu około 15 m. W tej chwili jesteśmy na etapie przygotowawczym tej inwestycji. Sam tor, to jest mniej więcej cztery razy większa inwestycja niż pogłębienie toru do Szczecina.

Nowy tor ma mieć 65 kilometrów długości i 500 metrów szerokości.

- Rozpatrujemy tę kwestię w wielu wariantach. Jednym z wariantów, przyznaję tym takim najbardziej w tej chwili przez nas pożądanym, jest trasa wschodnia, nowy tor podejścia do Szczecina, który rzeczywiście przebiega w pełni tylko i wyłącznie przez polskie Morze Terytorialnej, polską wyłączną strefę ekonomiczną, która w żaden sposób nie jest sporna z naszymi sąsiadami - mówi Zdanowicz.

Szacunkowy koszt budowy to prawie 10 miliardów złotych. Inwestycja ma być rozłożona na lata. Nowy tor ma też umożliwić wpłynięcie dużych kontenerowców do terminalu, który ma powstać na wschód od gazoportu.
Takie założenia znajdą się w opracowywanym we wtorek długoletnim planem inwestycyjnym Urzędu Morskiego w Szczecinie mówi Wojciech Zdanowicz dyrektor urzędu.
Nowy tor ma mieć 65 kilometrów długości i 500 metrów szerokości.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Upiorna Karolcia
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty