Milionowy kierowca w tunelu pod Świną. W piątek 1 września, dwa miesiące po otwarciu stałej przeprawy między wyspami Uznam i Wolin, na liczniku pojazdów stuknął okrągły milion.
By uczcić ten wyjątkowy moment, prezydent Świnoujścia postanowił wręczyć kierowcy pamiątkowe suweniry. "Milionerką" okazała się mieszkanka Świnoujścia Marlena Żyłowska.
- Przejechała pani tunelem jako milionowy kierowca z tego samochodu. Ten następny to milion pierwszy. Jechała Pani prawidłowo. Nie przekraczała Pani prędkości, przepisów. Proponuję tak zawsze postępować - mówił prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
- Myślałam, że coś narozrabiałam, ale zobaczyłam kamery i mówię "Oj, coś się dzieje". Cudownie! Nie spodziewałam się. Jest mi bardzo przyjemnie. Co mnie zaskoczyło? Że to dopiero dwa miesiące, a to już jest milionowy pojazd - powiedziała pani Marlena.
Tunel został otwarty przed wakacjami, 30 czerwca.
Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie stałej przeprawy między wyspami Wolin a Uznam została podpisana 2018 roku, czyli w pierwszej kadencji rządu Prawa i Sprawiedliwości. Wcześniej - w latach rządów PO-PSL - tunel został zdjęty z listy inwestycji. A tak o randze inwestycji mówił w Radiu Szczecin europoseł Platformy Obywatelskiej Dariusz Rosatti.
- Po pierwsze, w tej obecnej perspektywie, Komisja coraz rzadziej wydaje zgodę na tak duże dofinansowanie dla projektów infrastrukturalnych. Po drugie, to trzeba jeszcze wykazać, że dany projekt ma jakieś szczególne zalety. Na przykład leży na szlaku tranzytowym albo jest częścią korytarza transportowego. W przypadku tunelu w Świnoujściu trzeba będzie się bardzo mocno napracować, żeby to udowodnić. To jest tunel ważny, ale on jest ważny lokalnie - mówił Rosatti.
Koszt budowy tunelu pod Świną to blisko miliard złotych. Większość to unijne dofinansowanie, które wynegocjował rząd Prawa i Sprawiedliwości. Resztę dołożyło miasto.
- Przejechała pani tunelem jako milionowy kierowca z tego samochodu. Ten następny to milion pierwszy. Jechała Pani prawidłowo. Nie przekraczała Pani prędkości, przepisów. Proponuję tak zawsze postępować - mówił prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz.
- Myślałam, że coś narozrabiałam, ale zobaczyłam kamery i mówię "Oj, coś się dzieje". Cudownie! Nie spodziewałam się. Jest mi bardzo przyjemnie. Co mnie zaskoczyło? Że to dopiero dwa miesiące, a to już jest milionowy pojazd - powiedziała pani Marlena.
Tunel został otwarty przed wakacjami, 30 czerwca.
Umowa na zaprojektowanie i wybudowanie stałej przeprawy między wyspami Wolin a Uznam została podpisana 2018 roku, czyli w pierwszej kadencji rządu Prawa i Sprawiedliwości. Wcześniej - w latach rządów PO-PSL - tunel został zdjęty z listy inwestycji. A tak o randze inwestycji mówił w Radiu Szczecin europoseł Platformy Obywatelskiej Dariusz Rosatti.
- Po pierwsze, w tej obecnej perspektywie, Komisja coraz rzadziej wydaje zgodę na tak duże dofinansowanie dla projektów infrastrukturalnych. Po drugie, to trzeba jeszcze wykazać, że dany projekt ma jakieś szczególne zalety. Na przykład leży na szlaku tranzytowym albo jest częścią korytarza transportowego. W przypadku tunelu w Świnoujściu trzeba będzie się bardzo mocno napracować, żeby to udowodnić. To jest tunel ważny, ale on jest ważny lokalnie - mówił Rosatti.
Koszt budowy tunelu pod Świną to blisko miliard złotych. Większość to unijne dofinansowanie, które wynegocjował rząd Prawa i Sprawiedliwości. Resztę dołożyło miasto.