Przyszłość budowy terminalu kontenerowego w porcie w Świnoujściu podczas kadencji nowego rządu - tematem audycji "Radio Szczecin na Wieczór".
- Port kontenerowy jest wielką konkurencją dla portów w Hamburgu. Niemcy staną na głowie, a jak będą mieli jeszcze premiera polskiego, który będzie zależny od Niemiec, to zablokują budowę - mówił Szałabawka.
Budowa portu ma też swoje konsekwencje - mówi Wiesław Szczepański, poseł Nowej Lewicy.
- Jeżeli będzie to przynosiło korzyści, to uważam, że jest to potrzeba. Natomiast musi ten port kontynuować stanąć zgodnie z również warunkami środowiskowymi. Żeby z jednej strony zapewnić pełną ekologiczność, a z drugiej możliwość zarobkowania - mówił Szczepański.
Port kontenerowy mógłby przyjmować statki oceaniczne pływające na trasach międzykontynentalnych.
W latach 2023-2029 r. zaplanowano inwestycje warte ponad 10 miliardów złotych, w tym rozbudowę portu wraz z dodatkowym falochronem i nowy tor podejściowy.