Kolejne niskopodłogowe tramwaje (dwukierunkowe) zamierza zakupić Miasto Szczecin.
Chodzi o dodatkowych osiem pojazdów, które miałyby być dofinansowane z Krajowego Planu Odbudowy.
- Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie zakupu ośmiu tramwajów i ten konkurs - zakładamy - będzie rozstrzygnięty do końca roku. I to właściwie będzie odpowiedź na pytanie, czy skorzystamy z opcji zakupu dodatkowych ośmiu tramwajów - zapowiedział Wojciech Jachim ze spółki Tramwaje Szczecińskie.
Zapotrzebowanie Szczecina na zakup tramwajów dwukierunkowych wynika przede wszystkim z planowanych prac modernizacyjnych.
- Tego typu tramwaje dwukierunkowe mogą być przydatne na przykład w przypadku większych inwestycji, które planujemy; w tworzeniu linii tramwajowej w ciągu ul. 26 Kwietnia. Podobnie w kierunku Mieszka do Cukrowej. Tu również wchodziło w grę etapowanie i możliwość wykorzystania tramwajów dwukierunkowych, które nie potrzebują pętli - dodaje Jachim.
Miasto Szczecin zakupi do połowy 2026 roku cztery nowe tego typu pojazdy za kwotę ponad 60 milionów złotych.
- Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie zakupu ośmiu tramwajów i ten konkurs - zakładamy - będzie rozstrzygnięty do końca roku. I to właściwie będzie odpowiedź na pytanie, czy skorzystamy z opcji zakupu dodatkowych ośmiu tramwajów - zapowiedział Wojciech Jachim ze spółki Tramwaje Szczecińskie.
Zapotrzebowanie Szczecina na zakup tramwajów dwukierunkowych wynika przede wszystkim z planowanych prac modernizacyjnych.
- Tego typu tramwaje dwukierunkowe mogą być przydatne na przykład w przypadku większych inwestycji, które planujemy; w tworzeniu linii tramwajowej w ciągu ul. 26 Kwietnia. Podobnie w kierunku Mieszka do Cukrowej. Tu również wchodziło w grę etapowanie i możliwość wykorzystania tramwajów dwukierunkowych, które nie potrzebują pętli - dodaje Jachim.
Miasto Szczecin zakupi do połowy 2026 roku cztery nowe tego typu pojazdy za kwotę ponad 60 milionów złotych.
- Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie zakupu ośmiu tramwajów i ten konkurs - zakładamy - będzie rozstrzygnięty do końca roku. I to właściwie będzie odpowiedź na pytanie, czy skorzystamy z opcji zakupu dodatkowych ośmiu tramwajów - zapowiedział Wojciech Jachim ze spółki Tramwaje Szczecińskie.
- Tego typu tramwaje dwukierunkowe mogą być przydatne na przykład w przypadku większych inwestycji, które planujemy; w tworzeniu linii tramwajowej w ciągu ul. 26 Kwietnia. Podobnie w kierunku Mieszka do Cukrowej. Tu również wchodziło w grę etapowanie i możliwość wykorzystania tramwajów dwukierunkowych, które nie potrzebują pętli - dodaje Jachim.