Opłaty na strefie A i B idą w górę o 80 groszy, rozszerzona strefa A i nowa, płatna 8 złotych za godzinę - Śródmiejska Strefa Parkowania, która obejmie Stare Miasto - między ulicami Tkacką a Mściwoja.
O celach i potrzebie zmian mówił w audycji "Radio Szczecin na Wieczór" - Radosław Kanarek, prezes zarządu spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne
- Zapewnić możliwość większej rotacji pojazdów. Przyczyni się to do tego, że większa część mieszkańców będzie szukała rozwiązań alternatywnych - w postaci komunikacji miejskiej czy roweru miejskiego - tłumaczył Kanarek.
Radny Krzysztof Romianowski z klubu Prawa i Sprawiedliwości przypomniał, że większa rotacja samochodów na parkingach była już celem poprzedniej zmiany cenników w strefie i nie przyniosła oczekiwanego efektu.
- Rotacji nie ma żadnej. Można wprowadzić ją w bardzo prosty sposób, że w ścisłym centrum miasta będą wydzielone strefy, w których parkuje się maksymalnie do czterech godzin i wtedy mamy rotację - podkreślał Romianowski.
W środę ruszyły konsultacje społeczne w sprawie proponowanych zmian. Radni mają podjąć ostateczną decyzję podczas sesji 29 października, pierwsze zmiany mamy odczuć w maju 2025 roku.
- Zapewnić możliwość większej rotacji pojazdów. Przyczyni się to do tego, że większa część mieszkańców będzie szukała rozwiązań alternatywnych - w postaci komunikacji miejskiej czy roweru miejskiego - tłumaczył Kanarek.
Radny Krzysztof Romianowski z klubu Prawa i Sprawiedliwości przypomniał, że większa rotacja samochodów na parkingach była już celem poprzedniej zmiany cenników w strefie i nie przyniosła oczekiwanego efektu.
- Rotacji nie ma żadnej. Można wprowadzić ją w bardzo prosty sposób, że w ścisłym centrum miasta będą wydzielone strefy, w których parkuje się maksymalnie do czterech godzin i wtedy mamy rotację - podkreślał Romianowski.
W środę ruszyły konsultacje społeczne w sprawie proponowanych zmian. Radni mają podjąć ostateczną decyzję podczas sesji 29 października, pierwsze zmiany mamy odczuć w maju 2025 roku.
O celach i potrzebie zmian mówił w audycji "Radio Szczecin na Wieczór" - Radosław Kanarek, prezes zarządu spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne
Dodaj komentarz 2 komentarze
Czyli realizacja lewackiego zielonego ładu- wyprowadzania samochodów z miasta... czy ludzie tego chcą ?
to nie jest "rewolucja"! To ZBÓJOWANIE!
Podniesiecie ceny biletów komunikacji miejskiej? To ludzie będą w jeszcze większej masie przyjeżdżać samochodami do pracy. I mieszaniem w SPP też niewiele zdziałacie.
Bo to nie są zachęty do przesiadki z wygodnego auta do zatłoczonej "zbiorówki"! A w korkach stoją tak samo.
Może lepiej wprowadzić całościowe i proekologiczne rozwiązanie?
Strefa Bezpłatnego Transportu (Centrum + ulice do linii SKM z parkingami P&R) połączona ze Strefą Czystego Transportu i SPP czasowo ograniczoną dla przyjezdnych?
Obszarowo to można jeszcze modyfikować, ale dzięki temu zapewne wielu będzie wolało zostawić auto na bezpłatnym P&R i dalej jechać za free komunikacją miejską. Autem pojadą albo najbogatsi, albo ci, co po prostu muszą.
To też wpłynie na zwiększenie płynności ruchu kołowego i rotację w SPP.
Poza tym - NAJWAŻNIEJSZE: REDUKCJA SMOGU I HAŁASU w centrum dotychczas zatłoczonego i zasmrodzonego miasta!
Może i budżet miasta będzie musiał więcej zapłacić za to, ale... PIENIĄDZE "MIASTA", TO PIENIĄDZE NASZE! MIESZKAŃCÓW!
"Miasto" nie jest po to, by nas łupić, ale by tak zarządzać NASZYMI pieniędzmi, aby NAM, mieszkańcom żyło się lepiej i zdrowiej.