Strefa Czystego Transportu w Szczecinie za ponad rok. Taką decyzję podjęli we wtorek radni Rady Miasta. Nie określili jednak jej zakresu terytorialnego, ani też warunków technicznych pojazdów mogących z tej strefy korzystać.
- Uchwała ta jest Miastu Szczecin potrzebna - uważa zastępca prezydenta Michał Przepiera. - Celem jej jest wyeliminowanie tylko w pewnym wąskim zakresie, można to sobie wyobrazić poprzez Wały Chrobrego czy Starówkę, pojazdów, które są ciężkie, przeładowane, które niszczą drogi, a do tego trują środowisko. W tym również nieco pojazdów osobowych, głównie przyjezdnych, z zewnątrz Szczecina.
Z treścią uchwały i jej uzasadnieniem nie zgadzają się radni Prawa i Sprawiedliwości, co uzasadnia radny Maciej Kopeć. - Nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia dla tej uchwały, czyli istotą rzeczy ma być kwestia walki z zanieczyszczeniem, natomiast tu tak naprawdę, jedyne uzasadnienie, jakie się pojawia, jest dofinansowanie do zakupu tramwajów. De facto w ciemno wprowadzamy taką strefę, bo po prostu cała ta uchwała jest bałamutna.
Prace nad szczegółami Strefy Czystego Transportu potrwają co najmniej kilka miesięcy. Ma ona wejść w życie 1 stycznia 2026 roku.
Z treścią uchwały i jej uzasadnieniem nie zgadzają się radni Prawa i Sprawiedliwości, co uzasadnia radny Maciej Kopeć. - Nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia dla tej uchwały, czyli istotą rzeczy ma być kwestia walki z zanieczyszczeniem, natomiast tu tak naprawdę, jedyne uzasadnienie, jakie się pojawia, jest dofinansowanie do zakupu tramwajów. De facto w ciemno wprowadzamy taką strefę, bo po prostu cała ta uchwała jest bałamutna.
Prace nad szczegółami Strefy Czystego Transportu potrwają co najmniej kilka miesięcy. Ma ona wejść w życie 1 stycznia 2026 roku.
Z treścią uchwały i jej uzasadnieniem nie zgadzają się radni Prawa i Sprawiedliwości, co uzasadnia radny Maciej Kopeć.
Dodaj komentarz 3 komentarze
"Strefa Czystego Transportu w Szczecinie" i jako ilustracja... zerżnięty i wywożony ze Szczecina las!
No, chyba, że to wwożone bale na palisadę tejże strefy.
Państwu radnym po raz kolejny podpowiadam: skoro coś zabieracie, to i dajcie coś w zamian!
Zakazując wjazdu do Szczecina starym kopciuchom, czyli tym, które stanowią większość na naszych drogach, uderzacie w najliczniejszy i najsłabszy ekonomicznie (czyli stosunkowo najbiedniejszy) krąg społeczeństwa.
A skoro już to robicie, to stwórzcie Strefę Bezpłatnego Transportu, która będzie taka sama jak ta "Czysta"!
Moja propozycja, by te obie strefy docelowo obejmowały obszar miasta ograniczony kolejką SKM.
Będzie ekologicznie, logicznie i bez protestów społecznych.
Może będzie drożej, ale przecież to i tak MY, PODATNICY, za te wasze pomysły płacimy. Niech więc mamy z tego jakiś pożytek
Sprzedali nas za kilka tramwajów.... mam nadzieję, że następnym razem ludzie.. zagłosujecie mądrze !
A co z brudnym transportem samochodów osobowych, - proszę Radnych Miejskich przyjechać do Podjuch, i zobaczyć jak wygląda teren przy SKM Podjuchy,o raz cały teren PKP w Podjuchach. Aneksja przez żołnierzy z pobliskich koszar, i to za mało,- parkowanie po wszystkich chodnikach, zakątkach,- gdzie się da. To jest czysty teansport