Port Szczecin Świnoujście nie dostał dofinansowania z KPO - mówi były minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk.
W ramach konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych porty, ale i przedsiębiorstwa kolejowe, mogły ubiegać się nawet o 50 procent dofinansowania (wydatków kwalifikowanych) na inwestycje w transport intermodalny. Pieniędzy nie dostał port w Świnoujściu.
Gróbarczyk ocenia, że to zaniedbanie obecnego wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki.
- Dlaczego spotyka nas taka sytuacja, że w tym wypadku Świnoujście jest wycinane? CUPT znajduje się w obszarze Ministerstwa Infrastruktury. Minister Marchewka ma ogromny udział przecież w tym ministerstwie. Jak się okazuje nie miał żadnego wpływu na to - mówi Gróbarczyk.
Tyle że - jak tłumaczy Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście - chodzi nie o ZMPSiŚ, a o spółkę OT Port Świnoujście i o jej projekt, który nie otrzymał dofinansowania w konkursie.
Sam Port Szczecin-Świnoujście niejednokrotnie korzystał z dofinansowań unijnych i projektów CUPT - tłumaczy Weronika Gocłowska, rzeczniczka zarządu portów.
- Rozpoczynamy prace przy projekcie multimodalnym w Szczecinie, a w zeszłym roku zakończyliśmy prace przy dużym projekcie intermodalnym w Świnoujściu. Aplikowanie o kolejny taki sam projekt dla Komisji Europejskiej byłoby bezzasadne, by nam przyznawać w takim wypadku środki - mówi Gocłowska.
W konkursie CUPT pozytywnie rozpatrzono wnioski 17 przedsiębiorstw.
Gróbarczyk ocenia, że to zaniedbanie obecnego wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki.
- Dlaczego spotyka nas taka sytuacja, że w tym wypadku Świnoujście jest wycinane? CUPT znajduje się w obszarze Ministerstwa Infrastruktury. Minister Marchewka ma ogromny udział przecież w tym ministerstwie. Jak się okazuje nie miał żadnego wpływu na to - mówi Gróbarczyk.
Tyle że - jak tłumaczy Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście - chodzi nie o ZMPSiŚ, a o spółkę OT Port Świnoujście i o jej projekt, który nie otrzymał dofinansowania w konkursie.
Sam Port Szczecin-Świnoujście niejednokrotnie korzystał z dofinansowań unijnych i projektów CUPT - tłumaczy Weronika Gocłowska, rzeczniczka zarządu portów.
- Rozpoczynamy prace przy projekcie multimodalnym w Szczecinie, a w zeszłym roku zakończyliśmy prace przy dużym projekcie intermodalnym w Świnoujściu. Aplikowanie o kolejny taki sam projekt dla Komisji Europejskiej byłoby bezzasadne, by nam przyznawać w takim wypadku środki - mówi Gocłowska.
W konkursie CUPT pozytywnie rozpatrzono wnioski 17 przedsiębiorstw.
Edycja tekstu: Michał Król