Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Skarpetki, kosmetyki czy zabawki - wielu z nas czeka na świąteczne prezenty. Niestety nie zawsze te upominki są trafione. Co zrobić, gdy Mikołaj nie trafił w nasze gusta?
Jeżeli towar został zakupiony w stacjonarnej sprzedaży, to niestety nie mam dobrej wiadomości, bo nie zawsze możemy go zwrócić - tłumaczy Marzena Nowowiejska-Wojciechowska, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie.

- Zwrot w przypadku stacjonarnej sprzedaży zależy od przedsiębiorcy, od jego dobrej woli, polityki, którą stosuje. I to on będzie ustalał warunki przyjęcia takiego zwrotu. Może wskazywać termin, w jakim przyjmie, czy 5, 7, czy 30 dni, ale też może wskazywać, że na przykład zwrot nastąpi na kartę podarunkową. I niestety tu ma do tego prawo - mówi rzecznik konsumentów.

Łatwiej jest w przypadku sprzedaży online - dodaje Nowowiejska-Wojciechowska.

- Wówczas mamy 14 dni na odstąpienie od umowy, ale przed odesłaniem produktu najlepiej jeszcze się skontaktować i swoją wolę oświadczyć przedsiębiorcy - mówi rzecznik konsumentów.

Badania pokazują, że Polacy najchętniej obdarowują swoich bliskich kosmetykami i perfumami. Na drugim miejscu znalazły się słodycze, a na trzecim akcesoria kuchenne oraz książki, gry i płyty.

Edycja tekstu: Michał Król
Jeżeli towar został zakupiony w stacjonarnej sprzedaży, to niestety nie mam dobrej wiadomości, bo nie zawsze możemy go zwrócić - tłumaczy Marzena Nowowiejska-Wojciechowska, miejski rzecznik konsumentów w Szczecinie.
Łatwiej jest w przypadku sprzedaży online - dodaje Nowowiejska-Wojciechowska.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty